Ongeveer een jaar geleden ben ik samen met @Vriend_van_de_club en Eftepedia begonnen aan een mooi project om nieuwe bouwfoto’s van de Fata Morgana te gaan publiceren.

Mijn schoonvader was namelijk bouwkundig tekenaar van de Fata Morgana. De bouwvorderingen heeft hij destijds op eigen inititief vastgelegd, zijn hobby was fotograferen.

Helaas is mijn schoonvader in 2021 overleden. Ik heb daarna de mooie fotoboeken die hij gemaakt heeft mogen ontvangen. De ruim 340 foto’s (totaal) in deze boeken zijn bijzonder mooi gefotografeerd en overzichtelijk door hem bewaard. Ze geven een goed beeld van het verloop van de bouw. De foto’s zijn te mooi om niet te delen en nu is het zover. Ik hoop dat jullie ze met net zo veel plezier gaan bekijken als dat ik dat nog telkens doe.

De ruim 270 foto’s van Fata Morgana zijn te bekijken op Eftepedia, te vinden in het lemma ‘Bouw van Fata Morgana’. Ik wil dan ook graag de mannen van Eftepedia bedanken voor hun energie. Het resultaat mag er wezen! Het lemma staat ongeveer vanaf 15:00 online.

Tevens zijn er ook nog ruim 70 nieuwe bouwfoto’s van de voorbereiding van het Volk van Laaf. Die zullen later volgen op Eftepedia.

Veel plezier!

Hieronder een aantal van mijn favoriete:

Kim Wauw, wat een mooi initiatief en dankjewel voor het delen!

• Kim vindt dit leuk.

Fantastisch dat je dit hebt gedeeld. Ga vanavond zeker kijken op eftepedia!

• Kim vindt dit leuk.

Fantastisch! Heel veel dank hiervoor!

• Kim vindt dit leuk.

Heel gaaf, Kim! Bedankt voor het delen.

• Kim vindt dit leuk.

Wat onwijs bijzonder toch dat er nog steeds nieuwe informatie naar boven komt van de bouw. Onwijs gaaf dat je dit deelt en ik ga zeker eens snel door het Lemma van Eftepedia snuffelen.

• Kim vindt dit leuk.

RobH Yes dat zijn ze inderdaad!

• RobH vindt dit leuk.

Wauw! Echt super tof om te zien!

• Kim vindt dit leuk.

Supertof om de bouw van de fata morgana nu eens te zien

• Kim vindt dit leuk.

Dat was een lange zit, maar het is het absoluut waard om te bekijken. Wat mooi dat er zoveel foto's zijn gemaakt en ook dat het bewaard is gebleven! Een juiste aanvulling op de documentaire.
    Wat was het toch een monster project dat de Efteling 40 jaar geleden heeft mogen en vooral kunnen realiseren 🙂

Mijn favoriete attractie. Dank! 🙏 ik hoop dat dit icoon nog heel lang mag blijven en met veel zorg voor nieuwe generaties behouden blijft

• Kim vindt dit leuk.

Wauw, super bedankt dat je dit met ons deelt! Heel bijzonder dat het niet alleen zoveel foto's zijn, maar dat ze nog eens écht mooi zijn ook, waarlijk iets dat wat mij betreft van onschatbare waarde is.

Wat een mooie, unieke aanzichten zitten erbij, vooral die van boven de scenes zijn prachtig om te zien. Wat een details zitten er in die vloeren die je vanuit het bootje vrijwel niet te zijn krijgt.

Ook de foto's van Laaf kijk ik alvast erg naar uit. 😃

• Kim vindt dit leuk.

S c h i t t e r e n d !

Mijn complimenten voor de mooie foto reportage en dankjewel voor het delen! Een mooi stukje geschiedenis wat niet verloren gaat.

• Kim vindt dit leuk.

Super gaaf dit! Dit was echt een schat aan beeldmateriaal geweest voor de toch al fantastische Fata Morgana documentaire van de Vijf Zintuigen

• Kim vindt dit leuk.

Op de "oude" website van d5z stonden vroeger ook veel bouwfoto's.... dezelfde of andere? Iemand hier die dat nog weet, of ze misschien gedownload heeft ?

• Kim heeft hierop gereageerd.