Hoi Jos,
Leuk vooruitzicht!
Ik ben vorig jaar in mei naar LA geweest. De eerste week met pretparken hebben wij zelf gedaan met huurauto en daarna met een groepsreis voor de natuurparken.
Voor tickets: https://www.attractiontickets.com/en/anaheim-buena-park-attraction-tickets/disneyland-california-tickets
Ik weet niet of het heel veel scheelt.
Het weer kan wisselvallig zijn. Wij gingen echt vanaf 01 mei en we hebben de meeste dagen bewolking gehad en dat later de zon doorprikte. Maar het was wel lange broek, t-shirt met zomerjas weer.. Al ging de jas in de middag wel uit, want dan was het weer prima. Wij hebben in Universal wel de ochtend regen gehad.
Seaworld en Legoland was het weer hartstikke warm en strak blauw.
Disney is eigenlijk altijd wel druk. Daar doe je niets tegen. Gewoon een genie + aanschaffen en goed bekijken wat handig is om deze in te zetten. LA is de genie + veel beter geregeld, je kan het gewoon van tevoren aanschaffen ipv op de dag zelf in Orlando. Maar het principe werkt hetzelfde. Alleen er zit niet zoals Orlando standaard de photopass bij.
Seaworld en Legoland waren helemaal uitgestorven. Universal hadden wij het ook extreem rustig, misschien door de regen? Maar wij waren erg snel klaar daar.
Magic Mountain ook 1 dag (kwamen rond 15:00 uur) uitgestorven, nadeel is wel dat veel banen dan dicht kunnen zijn. De volgende dag was het iets drukker en kwam ik, Hoi! Luc en Johan tegen! Maar toen waren er weer andere banen dicht die wij dan de dag ervoor wel hebben kunnen doen. Seizoenspassen zijn per jaar anders, het ene jaar zijn ze super gunstig en het andere jaar dan ineens hebben ze er een ander naampje aan gegeven en dan betaal je meer.
Seaworld moet je op hun website in de gaten houden met acties. Ik heb voor de helft van de prijs een actie gehad.
Wij zijn in hotels gaan zitten, eerst de knotts berry farm hotel. Zij hebben een gratis shuttle service naar Disney. Dus dan heb je geen auto nodig, want je kan zowel lopen naar Knotts Berry Farm en je kan via de receptie je shuttle bus tijd regelen wanneer je mee en wanneer je weer terug wilt.
Je zou een uber of een auto kunnen huren voor Universal (35/40 min) en om naar MM te gaan (1 uur) Ook LA zelf is ongeveer 30/40 min rijden.
Uber is best prijzig in LA, maar als je het veelal kan delen met mensen valt het wellicht mee, je weet wel precies waar je zit met de prijzen.
Succes en alvast veel plezier voor volgend jaar! En je weet mij te vinden als je wat wilt weten :-)