Poeh! Hoeveel tijd heb je? Hoeveel wil je rijden? Wil je nog wat natuur en cultuur zien?
Je kunt in San Diego alvast twee goeie dagen vullen. Seaworld is leuk, San Diego Zoo is fantastisch, geweldige musea, fijne stranden, Belmont Park en de Dipper mag je niet overslaan, je komt onderweg ook nog langs Legoland.
Los Angeles vind ik zelf een van de mindere grote steden in Amerika. Het is niet overal even veilig, het is er warm, veel beton. Nu is mei een goeie tijd om te gaan, maar niet eind mei, want rond Memorial Day is alles druk. Je moet in LA echt van toeristische plek naar plek hoppen om er wat van te maken: Getty Museum is prachtig, Griffith Observatory is cool, Santa Monica Pier, de kustweg naar Malibu is prima, maar voor de rest zou ik zeggen: pretparken en wegwezen.
Het is zo ver niet naar Joshua Tree National Park, het is maar vier uur rijden naar Las Vegas, je kunt naar Death Valley, als je naar de Bay Area gaat kun je San Francisco zien en eventueel nog Santa Cruz, California's Great America en Six Flags Discovery Kingdom gaan zien en als je toch aan 't roodtrippen bent in Yosemite National Park gewoon een van de allermooiste stukjes natuur die je ooit in je leven kunt zien.
Dus het ligt er beetje aan. Er is genoeg te doen in Los Angeles en San Diego alleen al en die zijn verbonden met een goeie trein, maar ik heb me zonder huurauto in LA altijd verloren gevoeld. Tickets koop ik meestal op de website van de pretparken zelf, behalve in San Diego. In SD heb je een attractiepas voor alle lokale dingen waarmee voor veel zachtere prijs naar Seaworld, dierentuin en allerlei meer kan in paar dagen tijd.