mikeee Maar daar denkt de gemiddelde gast niet over na. Die ziet dat er volop werkzaamheden en bouwprojecten zijn in het park (lees: gesloten attracties) en er vervolgens een stuk meer voor moet betalen.
Eens dat het even door de zure appel heen bijten is en we er genoeg moois voor terug krijgen, maar deze TV-opname had niet gehoeven om de bouwput nog groter te maken.
Tja, ik spreek best wel wat ‘gemiddelde’ gasten. Vrienden, kennissen, collega’s die een dagje Efteling doen en mij daarover vertellen (omdat ze van mijn interesse weten) heb ik niet over de bouwschuttingen gehoord. Wel wat opmerkingen over hoe groot de projecten zijn, met name Danse Macabre.
Ik realiseer me dat dit puur míjn ervaringen zijn; misschien hebben anderen hier uitvoerige klachten over de bouwwerkzaamheden gehoord.
Maar ik heb het idee dat dit wel meevalt, omdat de meeste activiteiten op het Dwarrelplein plaatsvinden. In de rest van het park merk je daar bijzonder weinig van.
Daarnaast bouwt de Efteling over het algemeen erg snel; het hotel is daarop een ongelukkige uitzondering.