Liampie Helaas ook een voorstel dat schadelijk is voor de geloofwaardigheid van elk individu en elke organisatie die zich voor dierenrechten hardmaakt.
Dit vooral. PETA heeft heel goed begrepen dat je soms in de media moet blijven en zie hier, meer dan een tiental reacties. Ik ben het over hoe ver ze daar in gaan strategisch vooral oneens, want dit slaat natuurlijk nergens op. Ik snap vegetariërs en vegans heel goed, dus wat moet 't vermoeiend zijn om dit soort organisaties als je "woordvoerder" te hebben. Anderzijds, dat is voor de keerzijde in de VS niet anders. De gemiddelde vuurwapenbezitter en jager voelt zich waarschijnlijk ook niet altijd aangesproken door de NRA, maar als er een probleem is staan die wel vooraan te tetteren.
Mijn favoriete PETA-klacht: in 't roeien is "catching a crab" dat je je roeispaan verliest in 't water, alsof een krab 'm onderwater gegrepen heeft. In 't Nederlandse roeien heet dit een "snoek". PETA vond dàt dieronvriendelijk en vroeg aan de Britse roeifederatie of ze niet "liberating a lobster" wilden introduceren, maar... "catching a crab" is iets slechts. Niemand wil een krab vangen als ze roeien. Hun voorstel was dus, als ook maar iemand naar ze geluisterd had in plaats van ze uit te lachen, averechts.