Het zal aan mij liggen. Misschien is het m’n progressieve geest maar de reacties hier zijn wel weer typische reacties. Iets wat als normaal wordt gezien is normaal en kritiek daarop wordt eerst met gelach ontvangen en wanneer het effect gaat werken - zoals dat mensen na gaan denken over het geen wat misschien helemaal niet zo normaal is - wordt men boos want dan is men bang voor de verandering. Maar goed dit terzijde.
Ik weet niet of hier onderzoek naar is gedaan? Ik weet niet of dit waarheid is en zo lang ik hier geen verslag van heb gezien doet mij vermoeden dat dit weinig effect heeft op kinderen en dit dus ook niet zo nodig hoeft te worden aangepast.
Maar toch Is er iets van bewustwording bij mij gecreëerd. Er is hier een reactie geplaatst over het inzetten van paarden in topsport waar ik nog nooit echt diep over na heb gedacht maar mij er wel in kan vinden. Het feit dat we misschien heel onnatuurlijk met dieren omgaan is iets waar we wat mij betreft wel wat langer over mogen nadenken. We mogen er bewuster van worden. Of het met deze actie direct werkt dat weet ik niet, bij mij wel maar zoals gezegd dat is mijn progressieve geest. Ik zeg nu niet dat ik de paarden van draaimolens wil halen, maar het werkt wel door mezelf eens te verdiepen in het feit hoe wij als mens dieren inzetten voor ‘vermaak’.