Ben benieuwd wat de Forumleden van dit verhaal vinden 🙄

De grootste Amerikaanse fabrikant van kermisattracties moet stoppen met het gebruiken van dieren als onderdeel van draaimolens, vindt de dierenrechtenorganisatie People for the Ethical Treatment of Animals (PETA).

De dierenbeschermers vragen het bedrijf Chance Rides uit de staat Kansas in een open brief om kinderen geen rondjes meer te laten rijden op paarden en andere dieren. Die onderdelen moeten worden vervangen door auto's, ruimteschepen of vliegtuigen.

Door rondjes te rijden op dieren, zelfs als die van kunststof zijn, "leren kinderen dat het normaal is om dieren te gebruiken als vervoersmiddel", zo licht de organisatie toe in een persbericht. Chance Rides heeft nog niet gereageerd op de oproep.

De Nederlandse tak van PETA sluit zich in een reactie aan het AD aan bij de oproep van de Amerikaanse moederorganisatie, en zegt dat ook pretpark De Efteling zou moeten stoppen met dieren in zijn attracties.

Bron: https://nos.nl/artikel/2508045-pleidooi-tegen-dieren-in-draaimolens-slecht-voorbeeld-voor-kinderen

Stoppen met het gebruiken van dieren als onderdeel van draaimolens?

Ja goed idee. Auto's en vliegtuigen zijn net zo leuk 🥰
Nee, lekker zo laten! 😋

Ik ben normaal gezien vrij progressief, ook als het om dierenrechten gaat. Zo vind ik het bijvoorbeeld geen goed idee dat paarden gebruikt worden als sportdieren in professionele sport. (recreatie kan ik nog inkomen). Maar dit vind ik wel ver gaan (zoals veel dingen bij PETA)

Tja, persoonlijk ben ik ook meer van deze club:

Tuurlijk, auto’s en vliegtuigen zijn net zo leuk. Milieu organisaties kunnen ook gaan miepen over uitlaatgassen en opwarming van de aarde. Misschien kunnen we kinderen er gewoon in vastbinden en dan trappen we niemand op hun tenen. Of mis ik dan een doelgroep? Het gaat een beetje te ver vind ik.

Haha, goeie PETA. Volgende keer wel even controleren bij de postbode dat ze begrepen hebben dat de brief pas op 1 april bezorgd dient te worden.

Als je je om dit soort dingen druk maakt is het einde toch zoek? Een échte, goeie carrousel is natuurlijk op en top nostalgisch uitgevoerd, daar hoort geen vliegtuig of ruimteschip bij in de buurt te komen. En zo kun je natuurlijk alles kapot maken: vliegtuigen zijn schadelijk voor het milieu, ruimteschepen zijn gevaarlijk... Ook afschaffen dan maar? Ja leuk, een carrousel zonder dieren of voertuigen waarin je zelf rondjes dient te lopen. Wordt vast en zeker het bestverkopende product van Chance Rides.

Als PETA al het gebruik van dieren wil voorkomen, zal er wel een andere organisatie zijn die het gebruik van diverse soorten voer-, vaar- en vliegtuigen wil voorkomen. Ook het gebruik van menselijke figuren (bekend of onbekend maakt niet uit) zal dan wel voorkomen worden door een volgende organisatie.
etc, etc

Kinderen inpakken in bubbeltjesplastic... Of mag dat ook niet?

Diegenen die zich hier druk om maken vraag ik me van af of die überhaupt een leven hebben of normaal werk hebben.
    Dat je je druk maakt om het welzijn van ECHTE dieren vind ik prima , maar dit gaat nergens over.

Oké dus we hebben het over dieren in draaimolens.
    Voor het gemak vergeten ze de konijntjes, vogeltjes en eekhoorntjes bjj de Sprookjesboom, de Wolf en de zeven geitjes of wat dacht je van de walvis in Symbolica.

Dit pleidooi van Peta is wat mij betreft de grootste bullsh*t die je maar kan verzinnen.

Audrey Natuurlijk niet, dat is plastic 😉

Maar fijn dat ik dit soort berichten voorbij zie komen, dat wilt zeggen dat het weer goed gaat met de wereld als dit het grootste probleem is nu.

Gericht aan de PETA: Zijn er geen ergere dingen in de wereld? Wat een flauwekul.

Lachwekkend. Helaas ook een voorstel dat schadelijk is voor de geloofwaardigheid van elk individu en elke organisatie die zich voor dierenrechten hardmaakt.

Liampie Helaas ook een voorstel dat schadelijk is voor de geloofwaardigheid van elk individu en elke organisatie die zich voor dierenrechten hardmaakt.

Dit vooral. PETA heeft heel goed begrepen dat je soms in de media moet blijven en zie hier, meer dan een tiental reacties. Ik ben het over hoe ver ze daar in gaan strategisch vooral oneens, want dit slaat natuurlijk nergens op. Ik snap vegetariërs en vegans heel goed, dus wat moet 't vermoeiend zijn om dit soort organisaties als je "woordvoerder" te hebben. Anderzijds, dat is voor de keerzijde in de VS niet anders. De gemiddelde vuurwapenbezitter en jager voelt zich waarschijnlijk ook niet altijd aangesproken door de NRA, maar als er een probleem is staan die wel vooraan te tetteren.

Mijn favoriete PETA-klacht: in 't roeien is "catching a crab" dat je je roeispaan verliest in 't water, alsof een krab 'm onderwater gegrepen heeft. In 't Nederlandse roeien heet dit een "snoek". PETA vond dàt dieronvriendelijk en vroeg aan de Britse roeifederatie of ze niet "liberating a lobster" wilden introduceren, maar... "catching a crab" is iets slechts. Niemand wil een krab vangen als ze roeien. Hun voorstel was dus, als ook maar iemand naar ze geluisterd had in plaats van ze uit te lachen, averechts.

• luc136 heeft hierop gereageerd.

Het is Peta volledig te doen om kosten wat kost op de radar te blijven met gekke onhaalbare zaken, dus wat to go, zelfs onder de aandacht op PPC. 🥳

Zucht.
        En aldus wordt alles weer in het belachelijke getrokken. Wanneer zal Peta inzien dat ze hun eigen grootste vijand zijn?
        We eten veel te veel vlees. Af en toe vegetarisch eten kan echt geen kwaad. Maar door zo'n statements van Peta creëer je gewoon reacties als die van Njit.
        En zo geraken we er helaas nooit.

Dieren op een draaimolen, echt serieus. Als ze energie kunnen steken in zulke dingen, is het leven momenteel echt veel te mooi.

We kunnen beter dit soort sektes als PETA gewoon beter gaan verbieden.

• jos vindt dit leuk.