broodje123 Ben vorig jaar begonnen met mijn eerste MacBook Air. En ik hoorde altijd wisselende verhalen, dat die binnen 4 jaar dood is maar ook van mensen die 12 jaar met dezelfde hebben gedraaid. Wat zijn jullie ervaringen met MacBook en hoelang gaat zoiets eigenlijk mee?
Ik heb een Unibody Macbook Pro 13" uit 2009 gehad, en die heb ik in werkende staat doorverkocht in januari 2015. Toen heb ik tegelijkertijd een gloednieuwe 13" Retina Macbook Pro gekocht, en raad eens waarvandaan ik dit bericht typ? 😉 Met MacBooks heb ik nog nooit problemen gehad.
Het ligt er wel aan wat je haalt, want de Pro's van de afgelopen jaren hebben een problematisch toetsenbord, dat nu in de 16" en in de Air vervangen is door een herziening van het 'ouderwetse' toetsenbord. Voordat de toetsenborden een probleem waren, waren het enkele schermen die voor problemen zorgden.
Dat gezegd hebbende, ben ik wel benieuwd wat je hebt gehaald. Een Macbook Air uit 2019? Want hoewel het toetsenbord daar geüpdatet is, is het nog wel een Butterfly-toetsenbord. Dat betekent dat er een kleine kans bestaat dat je toetsenbord mogelijk ooit issues gaat ontwikkelen. Gratis tip: niets eten boven je laptop. Geen chips, geen brood, niets dat kruimels kan laten vallen. Mocht het voorkomen dat je toetsenbord issues ontwikkelt, kijk dan hier even:
https://support.apple.com/nl-nl/keyboard-service-program-for-mac-notebooks