DaltonTerror Ik denk dat dit in de Gaming wereld ook wel een groot iets gaat worden.
Ik zie meer nut voor een VR dan een AR qua gaming, AR is vrij beperkend gezien je steeds de "echte wereld" als onderdeel van je game gaat hebben.
Dat gezegd zijnde is het nog steeds mijn gevoel als jaren geleden en eigenlijk zoals altijd al het geval geweest is tot nu toe: het is te vroeg voor VR/AR. De kosten zijn veel te hoog om er in te stappen, waardoor er ook niet geïnvesteerd zal worden door game-ontwikkelaars om echte knallers van games ervoor te ontwikkelen. Het is en blijft een enorm riskant platform om voor te ontwikkelen.
Zeker met een instapkaartje van rond de 3500 dollar (al zal dat mogelijk generation on generation wel beteren) lijkt mij dit gewoon exhorbitant duur. Hoe groot wordt je doelpubliek met zo'n prijs?
Ik kan mij niet inbeelden dat je genoeg "gamers" gaat vinden om uit de kosten te geraken met een AAA game, tenzij een game ettelijke honderden euro's zou kosten.
Zelfs "goedkopere" systemen zijn geen doorslagen success geweest en wat Apple nu neerzet lijkt mij niet de grote revolutie te zijn die AR/VR nodig heeft. Er zijn pogingen genoeg geweest, met bijvoorbeeld de PSVR, wat vrij succesvol was maar toch niet succesvol genoeg om de markt open te breken.
Zolang je geen betaalbare en goede VR/AR hebt voor rond de 250 euro gaat dit niets worden.