JeepeeB Dus ik zou zeggen, repareren en dan de bon netjes aan Coolblue overhandigen, in beginsel hoeven ze vanwege consumentenrecht alleen maar de onderdelen die vervangen moeten worden te vergoeden, maar dan heb je het over een paar tientjes meestal, willen ze je meer vergoeden of de hele bon dan is dat mooi meegenomen en een goede actie van Coolblue.
Uiteindelijk na contact met CoolBlue adviseerde ze een derde partij in te schakelen omdat hun technische dienst zo druk was dat ik een tijdje met een stuk scherm zou zitten. Dus ik de lokale TV leverancier gebeld, die is even komen kijken maar het is een probleem dat hij niet zomaar op kon lossen en bovendien had hij ook de onderdelen niet. Zijn advies was, bel met Samsung en kijk of zij het willen doen.
Bellen met Samsung had een wachttijd van meer dan een uur, grappig genoeg reageerde ze op Whatsapp binnen 3 minuten. Dus via de app de details doorgenomen, en toen gaf Samsung aan dat hier inderdaad coulance van toepassing was vanwege precies wat jij aangeeft. Maar dat ik dit wel het beste via CoolBlue kon aanvragen gezien zij de verkopende partij waren van het apparaat.
Dus, terug naar CoolBlue, daar kan je alleen telefonisch of via Feestboek terecht. Dat laatste heb ik niet dus dan maar bellen, 45 minuten in de wacht hangen maar daarna wel een hulpvaardige medewerker aan de lijn die idd ook aangaf dat ik recht had op het non-conformiteitsbeginsel en daarmee niet de volledige reparatie zou hoeven te betalen. Ze zou de reparatie aanvragen en daar kreeg ik een mailtje van, de reparatie zou worden uitgevoerd door . . . . . . . . Samsung!
Prima, kreeg idd binnen 4-5 minuten een mailtje van Samsung en daarna van CE Repair die dat in opdracht van Samsung doet. Niet veel later wat gegevens kunnen aanvullen van wat er aan de hand is en het serienummer / aankoopbon en daarna had ik binnen een uur een offerte liggen. Ik moest 36% van de reparatie betalen en Samsung betaalde de rest aan de hand van het non-conformiteitsbeginsel (door Samsung coulance genoemd). Misschien is er nog meer uit te halen, maar ik vond de €225 die ik zelf moest betalen redelijk, bovendien heb je daar geen nieuwe 55" 4K televisie voor.
De onderdelen zijn besteld door CE Repair, binnen 5 werkdagen zou ik bericht moeten krijgen voor een reparatie afspraak 🙂
Nogmaals dank voor je hulp @JeepeeB