Toen vorig jaar eenmaal bekend werd dat dit park onderdeel van het programma was verscheen er toch een glimlach op mijn gezicht. Dit kwam mede door het feit dat ik het andere park ongeveer 1300km zuidelijker gelegen afgelopen februari al heb mogen bezoeken. Busch Gardens Tampa heeft een zeer positieve indruk bij mij achtergelaten, hopelijk lukt het park van vandaag, Busch Gardens Williamsburg dit vandaag ook bij mij. Aangezien we vandaag moeten betalen om van de parkeerplaats gebruik te kunnen maken en we geen Early Entry hebben willen we onszelf toch een beetje verwennen en kiezen voor de VIP-parking lekker dicht bij de ingang, we moeten tenslotte toch 8 stuks achtbanen zien af te tikken.
We komen binnen bij het Engels gedeelte en eerste indruk is zeer goed. Mooi gethematiseerd, lekker groen en gewoon meteen een fijn sfeertje.
Rekening houden met elkaar is onderdeel om de sfeer goed te houden, en gelukkig voor mij willen ze deze keer ook rekening houden met mij. Want vandaag wordt er weer een persoonlijk mijlpaaltje gehaald, in januari was het met Expedition Everest nummer 200 en vandaag zou het met Griffon nummer 300 worden. De B&M Dive coaster is groot en een ontzettend gave achtbaan, vooral het punt net voor de drop in combinatie met die hoogte blijf erg tof. Gelukkig is het nog vroeg en na een ritje frontseat kunnen we direct nog een keertje de achterste rij uitproberen.Wat een kracht hebben deze banen toch, de iets kleinere variant in Tampa vind ik daarentegen wel mooier gethematiseerd en de splashdown daar is briljant!
Nice ande cozy!
1e achtbaan staal in zicht!
Nr 400 is ook alweer in zicht! 😁
De 'Splashdown' blijft een tof ding om te aanschouwen.
We vervolgen onze weg en willen graag een van de andere B&M's die het park rijk is uitproberen. Maar helaas een touw over de weg gespannen weerhoudt ons ervan om het 'Sneeuwmonster van de Alpen' uit te kunnen proberen. Dan maar naar de vooralsnog nieuwste baan van het park, namelijk InvadR en hier komt weer een van de nadelen van een kluisje, je maakt niet zo makkelijk foto's . Afijn, de houten achtbaan, alhoewel hout? Deze baan van GCI heeft een stalen onderconstructie, iets wat ik nog nooit ben tegengekomen van deze bouwer. Helaas stelt deze baan mij, met zijn oude treinen van Gwazi, een beetje teleur. Ik persoonlijk vind de lay-out saai en nergens wordt ie echt krachtig en lijkt het hele ritje op een soort van uitrijden. Voor mij is dit dan ook de saaiste GCI die ik tot nu toe gedaan heb.
En dan is die andere grote B&M ook open Alpengeist is een joekel van een inverted en zeer benieuwd hoe deze zich tot de geweldige Montu zou verhouden. Als je de statistieken bekijkt moet ie beter zijn en hij is inderdaad krachtig, hoger en sneller maar is ie daardoor ook beter. En dan moet ik nee zeggen, dit komt vooral doordat het einde van de baan erg saai en gewoon uitrijden is, daar hadden ze wel iets anders kunnen doen. Desalniettemin is het wel een steengoede achtbaan.
Via de groene omgeving en de mooi vlonder over het water hebben we een mooi uitzicht op werelds hoogste, snelste en 1e baan met interlocking loops, want dat was Loch Ness Monster als we in 1978 leefden. De klassieke Arrow ligt er prachtig bij zo over het water en tussen de bossen. Hier en daar is de baan wat pijnlijke maar op de een of andere manier heeft deze baan iets, vooral de onverwachte helix in het donker is geweldig!
We moeten weer helemaal terug lopen om de spullen uit onze kluis te halen, maar niet voordat we mede door het warme weer de log flume uitgeprobeerd hebben. Na ons natje ritje gisteren in Kings Dominion stappen we een beetje bang voor natte voeten toch in. En op een paar druppels na, geproduceerd door mensen in de boomstam zelfs viel het ritje reuze mee!
Goed, maar niet zo goed als Montu!
Erg mooi gelegen!
Het beroemde element
Omgeving blijft prachtig
In de voorwaarden van de reis stond onder andere dat je van spareribs moest houden. Echter hadden we tot nu toe nog maar weinig spareribs verorbert. Dus de aanlokkelijke tekst "Smoked for 10 hours" bracht ons bij Trapper's Smokehouse. Helaas zijn we weer in de marketing van Busch Gardens getrapt, het eten was droog, taai en niet lekker. Gelukkig kon ik het wel wegspoelen met een tarwesmoothie!
Wellicht hadden we beter in maaltijd in Duitsland kunnen nuttigen onder het genot van wat Duits entertainment. Voor wat het entertainment betreft doen we dat ook met Verbolten welke van een fabrikant afkomt die ik alleen maar ken van de Tivoli's die haast overal te vinden zijn. Maar hier staat gewoon een Zierer multi launch coaster, deze baan raast door het Zwarte Woud met een stukje indoor en een verrassing die ik niet had verwacht van een Zierer! Ik snap dat deze baan populair is bij de bezoekers want we staan hier (ook door de trage operations) ruim 45 minuten voor in de wachtrij. Een erg toffe baan die prima met een circus thema in Kaatsheuvel zou kunnen staan.
Stukje Duitsland in Amerika!
Een geweldige Zierer
Een kleine wandeling brengt ons bij het, naar mijn mening minst mooi gedeelte van het park. Italie voelt krap aan maar er staan wel een aantal leuke attracties. Zoals de allereerste van hypercoaster van B&M! Apollo's Chariot vernoemd naar een Griekse god is inmiddels ingehaald door grotere en snellere varianten, maar dat maakt deze baan zeker niet minder leuk en vind het ritje zo door de bossen plezierig! Erg tof is trouwens de nieuwe baan die hier komt te liggen in de Griekse mythologie een link heeft met Apollo. Benieuwd of ze hier met Phaethon iets mee gaan doen.
Met mijn afgelopen bezoekje aan Holiday Park was Skyscream helaas dicht, gelukkig hebben ze hier ook een baan van Premier Rides staan. Nadat we de onhandige beugels van Tempesto om hebben gedaan volgen een aantal leuke launches die ons naar de top brengen en langzaam door de in-line twist gaat, welke op 46 meter hoogte toch best indrukwekkend is!
Na ons relatief droge log flume ritje durven we ook best de rapid van het park aan. We sluiten in de rij aan en hoe dichter we bij het instap platform aankomen des te beter hebben we zicht op de mensen die uitstappen, en die komen er zeiknat uit. Roman Rapids is nat en met wat pech ga je onder de watervallen door en ben je tot aan je onderbroek nat. Helaas kunnen we die niet in de zon laten drogen en als sommigen nog een ronde gaan laat ik mijn schoenen
wel even drogen in de zon! Zo sadistisch als ik ben kan ik het niet laten om de waterkanonnen ongebruikt te laten en regels wat kwartjes bij mijn medestander.
Wel weer mooi aangekleed / aangeplant.
Gelukkig worden wij niet gestraft door Zeus met een ritje
Op die hoogte een tempo om te pesten.
Popeye in Italie!
We hebben nog een credit te behalen en gelukkig hebben we in Sesamstraat land geen kind nodig om een ritje te maken in de kiddie van het park. Grover’s Alpine Express is er een voor de credit! Nu we alle credits van het park gehad hebben kunnen we de resterende tijd in het park gebruiken voor wat andere ritjes. Andere mensen van de groep vertelden ons dat een ritje op Escape from Pompeii niet mocht ontbreken en ook nog eens redelijk droog was. Ik had eigenlijk moeten vragen naar de definitie van 'redelijk droog' want na de eerste mini drop kwam het water via de voorkant over de boot en waren mijn haast opgedroogde schoenen weer zeiknat! Verder was het ritje met zijn vuureffecten prima te behappen.
Een deel van de groep wil graag in Finnegan’s Flyer en i.p.v. te lopen pakken we deze keer de kabelbaan.
De rest maakt liever het rondje met de kabelbaan compleet om nog wat foto's te maken en we zien elkaar weer bij Battle for Eire.Voor deze 3d attractie moeten we onze zogenaamde 'war faces' opzetten, gelukkig hoeven we deze na het opzetten van onze beeldschermen via het ingenieuze systeem niet meer te zien.
Prima kiddie in een leuk gebiedje!
Redelijk droog dus!
Zoek de medereizigers.
2 topcoasters in een beeld!
Dit zal de duistere krachten wel afschrikken!
En met deze attractie wordt het weer tijd om afscheid te nemen van Busch Gardens Williamsburg en weer terug te rijden naar ons hotel. Maar niet voordat we een credit die in de buurt ligt en we via coaster2coaster gevonden hadden vereerd met een bezoekje. Het creditjagen stroomt door ons bloed en 20 minuten later staan we bij Go Karts Plus, een lokaal parkje/kartbaan en stappen we in Python Pit. Weer eentje puur voor de credit, maar ook leuk om te zien hoe zo'n parkje eruit ziet!
Bonus credit!
Maar na deze enerverende baan en dag wordt het toch echt tijd om naar het hotel te rijden. Busch Gardens Williamsburg heeft net als Tampa een plekje veroverd in mijn persoonlijk lijstje van beste/mooiste parken.
Hoewel ik Tampa boven Williamsburg prefereer heb ik echt genoten van dit park. Met zijn groene omgeving, gethematiseerde gebieden, en sterk aanbod achtbanen kan je dit park met recht een themapark noemen!
Alleen de horeca kan zover ik dit kan beoordelen wel nog een oppepper gebruiken!
Ook deze keer zeg ik, bedankt voor het lezen en zijn opmerkingen van harte welkom.
De volgende TR komt vanuit 2 staten en heeft de hoogste baan met kettinglift ter wereld. Op naar Carowinds!
Mocht je de Tripreports van de eerder bezochte parken tijdens onze USA-trip gemist hebben dan kun je ze hier vinden!
- Coney Island
- Six Flags Great Adventure
- Six Flags America
- Kings Dominion