Cijfers liegen niet, maar als je gaat kijken naar de kwaliteit in plaats van de kwantiteit, kun je toch niet met droge ogen beweren dat Duinrell/Slagharen een beter/mooier pretpark is dan Toverland.
Ik denk dat Razznor dit ook wel een beetje bedoelt. Gevoelsmatig is Toverland (voor mij) het tweede pretpark van Nederland. Maar het is ook nog een jong park en het is nog steeds niet door de massa ontdekt voor mijn gevoel. En het ligt een beetje in een uithoek van Nederland. (Maar dat ligt Slagharen voor mij ook.)
Overnachten bij Slagharen en Duinrell is voor veel mensen een traditie. En dat is het voordeel dat deze parken hebben. Draai het maar eens om. Als ze deze overnachtingsmogelijkheid niet hadden, zouden er dan nog steeds meer dan een miljoen bezoekers komen?
Ik ben misschien bevooroordeeld. Mijn dochter werkt bij Toverland en het is min of meer mijn 'homepark'. Maar ik heb ook een Platinum abonnement van Slagharen 😁.
Ik kan me overal prima een dag vermaken, maar als ik moet kiezen heeft Toverland toch de voorkeur boven een dagje Slagharen of Duinrell.