Meelworm
Als je een birdseye view hebt dan heb je zeker een punt, maar als ik de maquette mag geloven zit er nog een leeg stuk tussen Frozen en Lion King.
Dit kan een buffer worden om beide delen niet al te veel in elkaars zicht te krijgen als je in die gebiedjes rondloopt.

@Pendragon een waterstroom komt niet van Pride Rock, ik heb er even een screenshot uit de film bij gepakt en met de beste wil van de wereld zie ik geen enkel straaltje water uit de rots komen.

Als we dan de conceptart erbij pakken lijkt die ook niet in de verste verte niet op Pride rock zoals we die kennen uit de film.

Natuurlijk mag je een zekere vrijheid gebruiken om locaties aan te passen naar de werkelijkheid, maar zoals het er nu naar uitziet is er voor mijn gevoel een stuk rots getekend dat uitsteekt en verder er van alles omheen gefabriceerd om het een beetje smoel te geven.
We zetten er wat dieren en leeuwen neer en we noemen het Pride Rock en een Lion King gebied.
Ik wordt enthousiast van het idee van een attractie gebaseerd op The Lion King, maar het moet dan wel naar mijn mening lijken op wat we allemaal kennen.

JeepeeB

Helemaal met je eens dat ze behoorlijk wat interpretatie gaan gebruiken, maar ik doelde op deze scène:

In mijn hoofd was hij uitgebreider, maar dat bleek vanuit een videogame adaptatie te zijn uit de jaren 90. Dan zag je de rivier langzaam weer vullen. Hij komt sowieso niet uit pride rock, dus de buitenkant zal nooit helemaal kloppen. Van binnen kan dit wel goed passen. Idealiter maken ze de 'pride rock' hoger en is de waterval deel van lager gelegen gebied. Je ziet op de concept art ook de regenval en verdorde bomen, dus ik denk echt dat ze dit moment proberen te vangen. Als het einde van de lifthill je 'meevaart' met simba die omhoog klimt en de dode pridelands weer levend worden als je naar buiten komt, kan best epic zijn.

Dat lijk op het model trouwens wel een beetje zo te zijn, dat de hoogtes verschillen:

Zou me niet verbazen als ze de nuance volledig vergeten en we alleen wat muziek krijgen tijdens de lifthill..

Ik ben even in de war… we hebben een nieuwe e-ticket ride waar er een maquette van opgesteld staat voor een idee te geven. Er staan amper tot geen details op en de figuren op de concepts zijn van een andere film dan waar de ride op gebaseerd is? En daar zitten we over te gissen dat het niet gaat passen?😅

Ik geef puur qua ride en gebied Disney toch het voordeel van de twijfel omdat ik me eigenlijk niet meteen een nieuwe(geen verbouwde) e-ticket kan herinneren waar ze de bal misgeslagen hebben.
    Het enigste waar ik me aan stoor is het compleet gebrek aan a,b,c of d-ticket rides. Het zorgt toch een beetje er voor dat de dag bestaat uit een opsomming van e-tickets waar er altijd iemand op een bankje gaat moeten wachten op de rest.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Chingu Ik ben even in de war… we hebben een nieuwe e-ticket ride waar er een maquette van opgesteld staat voor een idee te geven. Er staan amper tot geen details op en de figuren op de concepts zijn van een andere film dan waar de ride op gebaseerd is? En daar zitten we over te gissen dat het niet gaat passen

Die maquette zit een zekere basis in, zo zie je achter de façade al de strakke hoekige gebouwstructuur. Jouw post doet vermoeden dat de maquette hooguit een impressie geeft, maar daar doe je deze maquette te kort mee. Hier ligt naar grote waarschijnlijkheid al een volledige technische tekening aan ten grondslag, want ook alle nooduitgangen, trappen en andere doorgangen in het groene gebouw zijn al te zien.

Niek akkoord, maar dan kunnen we er ook vanuit gaan dat het beste zicht op Pride Rock geen zicht op de waterval is?
        Daarom blijf ik het een beetje te vroeg vinden om nu al moord en brand te schreeuwen daarover. We moeten kritisch zijn, maar zolang er geen extra schetsen zijn gaat mijn zorg eerder uit naar het onvolledig zijn van de twee thema gebieden ipv een veronderstelling.😉

4 maanden later

Vandaag voor het eerst Mufasa: The lion King gezien. En wat ben ik blij dat Disney Parijs de eerste attracties gethematiseerd naar the Lion King krijgt. Je kunt zoveel iconische momenten creëren uit de film, dat ik denk ik toch een paar traantjes ga wegtrekken als ik voor de eerste keer de attracties doe. Wat blijft deze filmreeks toch nog steeds echt emotioneel, en fascinerend hoe vaak je er ook naar kijkt.

Japio hij is nog steeds net zo uncanny als zijn voorganger. Enige voordeel voor de film is dat er geen direct vergelijkingsmateriaal is. Maar in de basis vind ik hem zelf niet per se beter en ook niet slechter.

Japio Ik vind het een erg toffe film. Natuurlijk wel jammer dat ze weer voor de liveaction hebben gekozen en niet voor animatie, ziet er toch nog steeds raat uit.

Maar voor de rest vond ik het een hele goeie verhaallijn hebben, ook de nieuwe karakters zijn leuk. De liedjes zijn allemaal wel een beetje in eenzelfde soort vibe als de originele versie, dus ook dat vond ik er wel goed aan. Zeker aan te raden!

Japio Ik vond hem echt de moeite waard. Heel mooi verhaal waardoor het originele verhaal nog veel meer lagen/diepgang krijgt.

En de film doet het ook nog eens goed, dus er zal vast en zeker wel weer wat vervolgen komen. Dat is ook zeker goed nieuws voor de toekomstige attractie in Parijs.

Loekiloeki Volgens mij lagen er al plannenvoordat ze Mufasa wilden maken, dat er een sequel zou komen, maar ze er toch voor gekozen hebben om een prequel te gaan maken vanwege financiële redenen. Ook had een stemacteur (ik weet even niet meer wie) gezegd dat er plannen zijn om Mufasa in animatie te doen ooit, maar dat dat toch nog wel een jaar 10-15 kan duren.