Het was weer interessant om door alle tekstuele beoordelingen te scrollen. Er zitten wat pareltjes tussen en om de afsluiting heb ik smakelijk kunnen lachen.
Bij sommige rides liggen de meningen enorm uiteen. Ik blijf het zelf onbegrijpelijk vinden dat een matige shooter als Popcorn Revenge weer eens in de top 5 is beland, maar naarmate er meer en meer klassiekertjes verdwijnen is het vast ook een beetje een ''lack of better options'' geval.
Want het beste voorbeeld daarvan is toch Terra Magma. Die drop van plaats 5, als Indiana River, naar plaats 11 doet pijn zeg. Wat de gemiddelde liefhebber van die ride vond had ik niet goed op het oog, dus het stelt me gerust dat ik toch niet de enige ben die het een enorme downgrade vond. Red Bandits had ten opzichte van Wild West ook wel wat mogen zakken, want dat was ook een downgrade. Om eerlijk te zijn gun ik Terra Magma dan nog een plaatsje hoger dan Red Bandits, omdat ze daar tenminste voor iets volledig nieuws hebben durven gaan in plaats van zo hevig mee hebben gelift op het succes van de voorganger.
Maar er zijn ook positieve punten. Fijn dat Droomvlucht weer de welverdiende plek 2 heeft gemachtigd en dat het Spookslot van Julianatoren weer in populariteit stijgt. Ook leuk om te zien dat Op Reis met Bumba de top 10 heeft weten te behalen. Die heb ik zelf nog niet gedaan maar op de onrides ziet die er zeer vermakelijk uit. Graag meer van dat soort attracties de komende jaren!