HvdW Dutch23 Ik denk eerder dat het een zijweggetje bij Vrouw Holle gaat worden, zodat de (ogenschijnlijke) ingang van het sprookjesbos vanuit het hotel richting het Herautenplein loopt. Is wel een wat mooiere entree dan de Trollenkoning 😉
Die gedachten heb ik ook gehad, en het zou heel goed kunnen, echter zou ik dat een jammerlijke keus vinden. Ik ben van mening dat het Sprookjesbos een route hoort te zijn waar alle sprookjes zonder moeite en zoeken aan je voorbij komen zolang je op het hoofdpad blijft.
Als ze een zijsteek maken bij de put van Vrouw Holle doorbreekt dit het sprookje van Vrouw Holle omdat je eerst langs de put komt, dan naar Prinses op de Erwt gaat, vervolgens weer terug moet naar Vrouw Holle en het huisje. Ik vind dat niet wenselijk voor de storytelling. Een doodlopende straat met een sprookje zoals dit zou dan ook door 80% overgeslagen gaan worden zodra ze het een keer gezien hebben of om het feit dat men niet weet dat hier iets zit. Dat zie je bij Zes Zwanen en Assepoester nu ook deels gebeuren.
Nogmaals snap ik de gedachte van de doorgang naar het Herauten Plein, maar dan is dit sprookje puur gemaakt voor het hotel en niet voor het Sprookjesbos. Dat vind ik een mindere keus. We gaan het zien.