Michael ik vond het oude park gedeelte alles behalve leuk. Theming die nog te lelijk is voor een kermis, naast eerdere genoemde enkel attracties die totaal niet de moeite zijn, een indeling die rechtstreeks uit rollercoaster tycoon lijkt te komen, afschuwelijke muziek die door de luidsprekend dreunt en sponsordeals zover het oog rijkt. Het is het enige park ooit waar ik overprikkeld raakte van de visuele chaos. Een bezoekje aan de kermis is rustgevender in mijn optiek 😉
Het gebied rondom Zadra gaf al een stuk meer rust. Maar qua indeling is ook dat gedeelte extreem onlogisch. De geveltjes zien er op foto’s mooi uit, maar in werkelijkheid zie je dat het gebouwd is door iemand die ook woonhuizen bouwt. Keltische huizen met louter vierkante vormen, dezelfde stenen en opvallende kunstof kozijnen? Een 10 voor de moeite, maar een 6 voor de uitvoering. Afijn, ieder zijn mening natuurlijk, en ook wel weer leuk om te zien dat die verschilt.
Het ontwerp van het nieuwe gebied ziet er super tof uit! Ben benieuwd naar de uitvoering. Aan de achtbaan zal het niet liggen 😎
Overigens is de entree van 30+ euro inderdaad niet extreem hoog, maar als je kijkt naar de prijzen in Polen is het daar natuurlijk ook daar in verhouding een luxe product. In verhouding is Energylandia voor de Polen een stuk duurder dan de Efteling voor ons Nederlanders is of Europa Park voor de Duitsers.