Snap ik, ik normaal ook niet zo van de Porsches hoor. Maar ik heb als klein jongetje altijd een Porsche 911 als (non-lego) bouwmodel op m'n kamer gehad, dus is het meer een stukje jeugdsentiment dan dat ik per se fan ben van het merk Porsche.
Maar waar wat mij betreft het grote verschil zit, is in de vormgeving. De verhoudingen en rondingen van het legomodel komen bij de Porsche veel meer overeen met de werkelijkheid, de Aston is veel te veel rechtgetrokken aan de zijkant, waardoor die een bijna vierkante voorkant krijgt. De ramen en het dak horen bijna een bolletje op de auto te zijn, en die zijn bij het Legomodel veel te vierkant en recht. Daar komt nog bij dat het model te groot oogt, de Aston is in het echt een relatief klein sportwagentje, en het Lego model ziet er uit als een lange slee. Vandaar 🙂
edit: ook The Brothers Brick benoemen de rechtlijnigheid als een teleurstelling:
https://www.brothers-brick.com/2018/07/18/top-secret-lego-10262-james-bond-aston-martin-db5-review/
Het ding is gebouwd voor de leuke Bond-gimmicks, zoals draaibare nummerplaten, schietstoel, geweren, kogelvanger, etc. Maar daarvoor koop ik m niet, ik wil een model dat er uit ziet als een mooi model.