Demin Het bedrijf is sinds november 2017 een dormant bedrijf en heeft al die tijd niets anders gedaan dan bestaan. Nu is het bedrijf weer actief geworden.

Edit: het is natuurlijk speculeren vanaf mijn kant, maar het is verdacht dat het bedrijf ineens actief is geworden.

Ik hoorde juist dat de geruchten waren voor Duitsland of Spanje.
    Omdat Londen een experience heeft en het moeilijk is daar een nieuw park van de grond te krijgen.

Het begint steeds er op te lijken dat pretparkliefhebbers binnenkort een (on)verwachte aankondiging mogen verwachten van Comcast/NBCUniversal. Alleen lijken de eigenaren een geschikt moment nog mogen prikken.

Hjalmar Ah zo, ik dacht dat het 'ontwaken' misschien betekende dat er al specifieke processen in gang gezet zouden zijn of iets dergelijks. Blijven afwachten dus. 🙂

Ik ben toevallig net langs de locatie gereden en het lijkt mij sterk dat ze iets gaan doen met de kleinere locatie aangezien hier enorm veel bouw aanwezig is voor nieuwe gebouwen.

De studio kant staat vol met studio gebouwen en sets momenteel.

10 dagen later

Schijnbaar is het domein universalstudiosgreatbritain.com / co.uk al geregistreed. Het vuurtje wordt hier wel heel heet!

Edit: Het zou hier wel gaan om een locatie bij Bedford, wat dan weer anders is dan bovenstaande locatie in dit topic.

Oef, locatie Bedford is wel echt een stuk hoger dan ik had verwacht. Eind punt van de Thameslink, half uur van Luton af. Daarnaast is dat gebied omringt door kleine dorpjes en steden. Plus, dat het gebied ook nog een listed monument heeft zitten in het gebied.

Ik ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen 🙂

RickMarkestein Schijnbaar is het domein universalstudiosgreatbritain.com / co.uk al geregistreed. Het vuurtje wordt hier wel heel heet!

Tja, ondanks dat zowel Universal als ook PortAventura gebruik maken van dit zelfde bedrijf dat de registraties doet voor de domeinnamen, kan dit juist ook een grapje zijn om mensen om de tuin te leiden.
          Het gaat hierbij om MarkMonitor (https://www.markmonitor.com/)
          Gewoon afwachten dus tot dat er meer bekend is, of zelf totdat er een begin is met de bouw op de genoemde locatie.

MisterDream Op zich een goede locatie voor toeristen, 50 min met de trein vanuit Londen 👌

Inderdaad is het goed te doen vanuit London tot aan het treinstation van Bedford. Maar waar precies zou dan het park moeten komen te liggen? Dan komt er dus zeer waarschijnlijk nog een busritje bij qua reizen.

MisterDream Ik neem aan dat je Bedford dan bedoelt? Want Kempston Hardwick, het station in het midden van het gebied heeft alleen maar West Midlands treinen naar Bletchley en Bedford. Daar kan je momenteel niet direct komen vanuit London zonder minimaal 1/2 keer te moeten overstappen.

Positieve is wel dat Thameslink gekoppeld is aan Luton Parkway, nummer 4 luchthaven van London. Achter Stansted, Gatwick en Heathrow. Alleen heeft Luton Europese vluchten en carriers, waardoor de bezoekers uit bijvoorbeeld Amerika als nog naar Gatwick/Heathrow moeten. Gatwick is dan weer een goede vanwege Thameslink naar Bedford en die gaat dwars door London heen, dus men kan dan nog een stop maken voor ze doorreizen. Als Universal een Thameslink stop krijgt, zou het perfect zijn, kleine kans maar goed wie geld gooit zal veel krijgen zullen we maar zeggen. Die lijn gaat aan de onderkant van het gebied langs.

edit: Thameslink zou de oplossing zijn voor directe treinen. Dat was wat ik wilde zeggen, Kempston kun je beter vergeten als halte 😛

Ik snap het überhaupt niet als Universal een park wil in de Uk, je wil een park toch middenin Europa en niet dat je eerst met de boot/trein moet.

pretparkgekkie05-10 Je zult toch naar elk groot park eerst met de boot/trein/vliegtuig of auto moeten? Wat maakt het uit dat het in de UK zit of niet?

Met deze geruchten en de geruchten van Portaventura begin ik steeds meer te geloven dat ze twee parken willen in Europa. Eentje die als stijl Islands of Adventure heeft (PortAventura) en eentje die studio-based is (UK). Hierdoor heb je twee locaties in een dicht bevolkte omgeving en kun je gelijk de parken differentiëren van elkaar. Eentje in de zon en de andere weather-proof.

pretparkgekkie05-10 Ik geloof dan ook helemaal niets van dit gerucht , buiten de omslachtigheid om er te kunnen komen vanuit Europa zit je ook nog met ontiegelijk slecht weer zo’n beetje het hele jaar. Nee die gaan lijkt mij veel eerder voor een Salou , waar het wemelt van de toeristen en dit al 10-tallen jaren een vakantie hotspot is en laat daar nou net een (oud) Universalpark liggen die schreeuwt om liefde van zijn vorige eigenaar.

R013
              Je hebt zeker punten die het minder logisch maken. Maar op zich hebben ze ook IP´s die volk zullen trekken vanuit Europa en al zeker the uk. Harry Potter bijvoorbeeld, kunnen ze serieus op inspelen. Een overdekte mainstreet zoals Disney Tokyo voor het slechte weer. Port Aventura moet je ook een vliegtuig nemen en dan nog eens lokaal transport als Europeaan, dus qua bereikbaarheid vergelijkbaar.

MisterDream Harry Potter bijvoorbeeld, kunnen ze serieus op inspelen.

Maar toch denk ik dat er dan GEEN Harry Potter gaat komen, in dat mogelijke park.
                Want onder andere vlakbij gelegen (op zo'n 50 minuten afstand in Watford) is de bekende Studio Tour en hoewel ze zeer waarschijnlijk wel verschillend zullen zijn, is het toch 2 keer Harry Potter op betrekkelijk korte afstand van elkaar.

In het filmpje van Alicia Stella wordt ook gesproken over attracties voor dit nieuwe park die niet te vinden zijn in Orlando. Om concurrentie met hetzelfde merk te voorkomen. Daarnaast wordt er gekeken naar Universal Studios Beijing. Dat park is ook gebouwd met minder lekker weer in het achterhoofd. Meerdere overdekte gebieden en veel indoor attracties.
                Ik zie Universal Studios Great Britain nog wel gebeuren. Laat maar komen 🙂

In het artikel van Orlandoparkstop.com over deze zelfde locatie, word ook vermeld wat eerder de plannen waren voor deze locatie. Zo zou dit zelfde terrein 5 jaar geleden voor gesteld zijn om tot industrie terrein te ontwikkelen.
                  Maar momenteel heeft het een landbouw bestemming.

Bron: https://orlandoparkstop.com/news/theme-park-news/universal-studios-great-britain-possible-location-revealed-for-uk-theme-park/

Charlatan In het filmpje van Alicia Stella wordt ook gesproken over attracties voor dit nieuwe park die niet te vinden zijn in Orlando. Om concurrentie met hetzelfde merk te voorkomen. Daarnaast wordt er gekeken naar Universal Studios Beijing. Dat park is ook gebouwd met minder lekker weer in het achterhoofd. Meerdere overdekte gebieden en veel indoor attracties.
                  Ik zie Universal Studios Great Britain nog wel gebeuren. Laat maar komen 🙂

Inderdaad, mogelijk zien we dan o.a. attracties gebaseerd op James Bond, beertje Paddington en The Lord of the Rings.
                  Ondertussen heeft Comcast, welke de hoofdaandeelhouder is van NBC Universal, al een Engels bedrijf overgenomen, voor de ontwikkeling en bouw van de project.

Bron: https://orlandoparkstop.com/news/theme-park-news/universal-studios-great-britain-possible-location-revealed-for-uk-theme-park/