Eduard Ik snap niet waarom ze het visgraad-parkeren hebben losgelaten.
Dit is natuurlijk de hotelparking waar snelheid minder een ding is en dan neemt de visgraat veel meer ruimte in.
Denk ik, want je kan beargumenteren dat je weggedeelte smaller kan omdat de auto minder draaicirkel nodig heeft. En door schuin parkeren kunnen de plaatsen iets minder lang of diep maar dat is marginaal waarbij je wel veel breedte verliest.
Gezien er in de wereld zo vaak voor recht parkeren gekozen wordt ga ik er vanuit dat dat ruimtegebruik technisch de meest efficiënte oplossing is.
Ik hoop zeker dat voor de rest van de parking wel nagedacht wordt over een vlotte doorstroming.
Overigens denk ik dat rechtuit steken maar dan kunnen doorrijden over parkeerplaatsen zoals je bij veel parken ziet ook een vlotte instroom geeft.
De helft van de auto’s kan dan ook weer vooruit wegrijden. Dat kan bij de huidige oplossing niet.
En dat doorrijden kan natuurlijk ook in een schuine vorm.
Nadeel van doorrijden is dat er dan amper ruimte voor groen is. Tenzij je hier om de zoveel parkeerplaatsen wat ruimte voor over laat.