JeepeeB Dat is nou eenmaal het concept van een parkeerplaats, veel beton en asfalt en klinkers om zo veel mogelijk auto's kwijt te kunnen.
Dit concept is alleen verre van duurzaam en niet meer van deze tijd. Geen regendruppel infiltreert in bodem op deze manier en ook creëer je een groot hitteoppervlak.
Nu heb ik met de aanleg van de sloot of greppel tussen de hotelparking en de normale parking de hoop dat er iets meer nagedacht is over de waterhuishouding. En hoop ik ook meer groen te zien t.o.v. de hotelparking.
Maar waar duurzaamheid en beleving hoog in het vaandel staat bij het park vergeten ze dat bij het parkeren teveel in mijn ogen.
Het blijft een noodzakelijk kwaad lijkt het, terwijl met maar een beetje moeite het zoveel meer kan zijn.
Denk aan een hek met krul op de onderdoorgang. Iets mooiere lantaarnpalen en net wat meer groen of bijvoorbeeld grastegels als bestrating.
En een prettig looppad tussen wat groen van de verdere parkings af. Paar muziekboxen verstoppen, her en der een vaandel of mooie lantaarn en vanuit de auto heb je er al zin in.
Hopelijk zien we uiteindelijk wel enkele van die elementen terug, nog steeds jammer dat het park geen tekening of concept gedeeld heeft wat dat betreft. Maar met een meerjarenplan misschien maar goed want die gaan zelden tot het oorspronkelijk bedoelde eindresultaat. Helaas.