Tim Het hele park dicht van januari tot maart zodat je flink onderhoud kan plegen op alle fronten.
Daarmee los je het probleem niet op maar behandel je alleen de symptomen.
Het is gewoon dramatisch gepland. Alles komt tegelijk. Er kunnen dingen tegenzitten (hotel) maar dan nog wist men van tevoren dat dit nu allemaal tegelijk zou spelen , het stond immers zo op hun bouw/onderhouds-kalender. Als de Efteling mee wil doen in de wereldtop van parken moeten ze op dit onderdeel echt betere mensen neerzetten, of beter hun best gaan doen.
Het uitgangspunt is dat ze elke dag open zijn, dat vind ik heel sterk. En ja, dan kun je onderhoud verwachten. Maar dat je al aan komt rijden en mag parkeren in een chaotische bouwplaats. Je dan een lekker groot stuk om mag lopen. En dan langs 500 schuttingen moet gaan om echt in het park te komen. Vervolgens je achter die hamburgerdoos een grote bouwplaats ziet, aan je rechterkant heel het pirana plein dicht... En dan kom je eindelijk in Ruigrijk en is alles dicht behalve de Halve Maen. Dan ga ook ik twijfelen of je het park niet beter dicht kunt houden... (desondanks blijft mijn antwoord: nee, gewoon beter plannen)