Ik ben vandaag terug gekomen van een hele bijzondere trip, en dat ik mag zeggen dat ik Six Flags Qiddiya City bezocht heb is nog steeds onwerkelijk! De absolute hoofdreden was natuurlijk de Twilight Express, een prachtige vekoma junior! Nee geintje, we kwamen natuurlijk voor Falcon's Flight! Toen dit hele project werd aangekondigd had denk ik niemand, maar dan ook niemand verwacht dat deze baan er zou komen, laat staan gebouwd zou worden.
Nadat Falcon op onze eerste dag pas na 3 uur openden zijn we gelijk de GoFast rij in gelopen. Gelijk een tip, wil je Falcon doen, neem deze GoFast anders kun je hem misschien helemaal NIET doen. Want toen wij op het punt stonden in te stappen kreeg de trein voor ons een rollback op de 2e launch. Een kwestie van resetten zoals hierboven zou je denken. Helaas werd deze trein geevacueerd. Uiteindelijk hebben wij totaal 2 uur gewacht voor een ritje. We wilden niet weglopen want de kans dat er nog een storing optreed is vrij groot bij deze baan.
We mochten zitten, de trein vertrok en ons eerste ritje was een feit! Het eerste deel van de baan is erg speels en leuk. Niet enorm snel maar een leuke opbouw. Vergeet ook niet even omhoog te kijken als je precies onder de mega camelback heen rijd. Bi-zar hoe hoog!
Daarna de launch die klif op is INSANE! Alleen deze lancering is al snel, krachtig en je voelt dat die trein je de berg opgooit! Waanzinnig gevoel. Nog wat leuke bochtjes bovenaan en dan.... stilte. Een prachtig uitzicht, je hoort bijna niks. De stijle drop door de tunnel en hoe deze trein daarna de lancering oppakt is machtig. Een LSM boost waar je U tegen zegt! Zo snel, de hele trein trilt, niet omdat hij niet soepel is, maar omdat hij zo kneiter hard gaat. Niet te beschrijven.
Al vrij snel bovenaan krijg je een trim brake maar zodra je weer naar beneden valt blijft de snelheid erin zitten en heeft deze baan een fantastisch lange en snelle layout met goede bochten en een aantal 'headchoppers'. Insane!
Ik kwam terug op de remmen met mijn handen op mijn hoofd omdat ik gewoon echt niet wist wat ik mee had gemaakt! Dit was echt te bizar voor woorden. Ook ik had onrides bekeken maar in het echt is gevoel zo anders, je moet dit meemaken! 2 dagen hiervoor deden wij nog Formula Rossa, hoewel die launch ook echt waanzinnig goed is vanuit stilstand overtreft Falcon's Flight voor mij wel echt ruim mijn verwachtingen!
Intamin heeft ontworpen en geleverd! Ga dat zien mensen!
Disclaimer* Deze baan rijd totaal nog niet storingsvrij, in de 2 dagen dat wij zijn gegaan hebben wij 'maar' 3 ritten kunnen doen terwijl we GoFast hadden. Op dag 2 is Falcon 45 min na openinsgstijd gesloten en niet meer geopend. Koop GoFast, ga rope droppen tot hij opent en doe hem totdat hij stilvalt. De rest van het park kom je zo door heen. Als voorbeeld, Iron Rattler heeft 2 dagen lang storingsvrij gereden met 2 treinen en de wachttijd is niet hoger dan 5 min gekomen.