Ik heb zelf ook totaal geen probleem met de brilletjes op Formula Rossa en ik denk dat ze op lange termijn een betere oplossing zijn dan die windschermen. Ik vermoed dat je in no-time niets meer door die schermen ziet. En zo'n scherm lijkt me beduidend lastiger en duurder (al lijkt me geld geen rol te spelen) te vervangen dan een paar brilletjes.
Silacide Niemand ontkent dat het geen knap werk is van Intamin, maar als je er dan toch voor gaat... Je weet wat ze zeggen, 't is niet de grootte die belangrijk is maar wat je er mee doet 😜
Goh.. het wisselt een beetje natuurlijk. Enerzijds kun je met een layout als die van KingdaKa niet zo enorm veel. Het park had geen ruimte en budget om er meer mee te doen.
Bij Falcons Fury daarentegen is er nog een behóórlijke layout neer gezet en juist dan ga je - logischerwijze - ook verwachtingen creëren van die layout. Ik denk alleszins dat deze baan beduidend beter gaat zijn dan Formula Rossa. Ik zie voldoende camelbacks en andere leuke elementen, vooral in het eerste deel.
Het tweede deel lijkt me dan weer redelijk overeen te komen met een baan zoals Fury in Carowinds, en die viel me toch ook niet tegen. Nu zijn Intamin en B&M natuurlijk twee hele andere bouwers. Bij B&M zou ik niet aankloppen voor airtime, waardoor ik een Fury juist zo goed vind: De baan doet amper poging tot airtime maar het genot zit hem juist in het hoge snelheidsgevoel. Of Intamin dat net zo mooi voor elkaar krijgt valt natuurlijk te bezien. Bij Formula Rossa vond ik het in elk geval aardig tegen vallen, maar die word dan ook veel te hard afgeremd na de launch en ik ben er ook van overtuigd dat Intamin de baan oorspronkelijk ontworpen had op een hogere snelheid. Ik weet niet in hoeverre Falcons flight afgeremd gaat worden, maar voor mijn idee zit er wel een mooi totaalpakket in de baan met de airtime elementen in het begin en een fantastisch snelheidsgevoel daarna.