Frode als er iets fout gaat, omdat de baan te groot is om te overzien, ligt de verantwoording bij het park, en niet bij intamin. Intamin bouwt gewoon zo'n degelijk mogelijke coaster.
En jij denkt écht dat als er iets fout gaat, dit geen aanslag zal hebben op de reputatie van intamin??
Als het inderdaad een fout is van het park (zoals wat bijv. bij The Smiler gebeurd) dan zal er weinig naar Intamin gekeken worden (maar zelfs dan heeft de bouwer een deukje in het imago). Als er echter écht iets mis gaat in de constructie zelf, dan kan zo'n bouwer wel inpakken.
Misschien dat een chinese beginnende fabrikant daar nog wel lak aan heeft, maar een bedrijf als Intamin kijkt wel verder hoor.
En dit gaat veel verder. Het is ook niet voor niets dat Six Flags de Exploitatie van het park op zich neemt. Men weet in Arabie donders goed dat SF juist veel ervaring heeft in dat soort dingen. En ook Six Flags wil zijn handen niet branden aan operationele fouten, want die gaan in Amerika enorm opgeblazen worden en ook voor de parken daar tot een flinke schade lijden.
Juist de combinatie van de twee maakt dit een heel goed en slim project. Er is beduidend minder ruimte voor fouten dan bij een gemiddeld Engels of Frans park. Er zijn gerenommeerde bedrdrijven mee bezig die écht wel weten wat ze doen. En dat het goed word aangepakt is ook een teken dat het zo lang duurt. Een achtbaan in elkaar draaien is op zich in no-time gedaan, maar hier word toch wel echt veel verder gekeken dan alleen het in elkaar zetten.