Parque Warner is ook onderdeel van mijn Madrid-trip. Net als Parque de Atracciones (klik voor dat TR) gaat Parque Warner pas om 12 uur open. Lekker rustig opstarten dus. Ik haal een stokbrood met een pakje ham in de supermarkt: handig en lekker als ontbijt en lunch. Met de metro en de bus is het park prima bereikbaar vanuit Madrid. Ik doe er ongeveer een uur over, dat valt me reuze mee. Tot mijn verbazing zit de bus behoorlijk vol, er moeten zelfs mensen staan. Zou het druk worden in het park? De Spaanse parken staan niet bekend om hun goede operations. Bovendien weet ik dat Stuntfall al jaren een zorgenkindje is en vaak storingen heeft. Datzelfde lees ik ook steeds vaker over Superman: Atraccion de Acero en dat lijkt me echt een topbaan. Hopelijk is het dus niet al te druk...
Woei, dit ziet er veelbelovend uit!
Mooie aankleding al buiten de poort
Rond kwart voor twaalf zet de bus me af bij het park. En hoera, we kunnen al het park in! De mainstreet is al open. Direct valt op dat het park professioneler is dan PdA. De gezellige filmmuziek schalt door de speakers en de winkels zijn open. Slim! Aan het einde van de mainstreet verzamelen mensen zich voor een afzetlint. En weer zie ik dat het best druk is voor een woensdag buiten de vakanties... Als ik voor het lijntje sta te wachten, zie ik eerst Batman: Gotham City Escape rijden en daarna gaat ook bij Stuntfall een treintje door de baan. Woehoe! Ik weet zeker van Stuntfall hoe storingsgevoelig de baan is. Dit ziet er dus geruststellend uit. Ik twijfel even, maar besluit om toch maar naar Batman te gaan. Daar zal het wel het drukste worden...
Ook binnen de poort is de eerste indruk goed
Mooie mainstreet
Het zonnetje schijnt! Hier staan de mensen al te wachten voor het lijntje om daarna het park in te gaan. Batman wacht op ons!
Ik heb het goed ingeschat: als we om 11.58 uur onverwacht het park in mogen, rent de massa naar Gotham City. En ik loop met ze mee. Onder de baan door, zin in! Een man of dertig staat voor me buiten in de wachtrij en daar staan we dan. Er gebeurt niets, we mogen niet naar binnen. Een paar honderd mensen staan achter me en dat zorgt ervoor dat ik blijf staan. Nu weglopen betekent ongetwijfeld langer wachten later op de dag. Gelukkig sta ik eerst nog even in de schaduw...
Op naar Batman! Eigenlijk is deze foto mislukt, maar ik vind het wel een gaaf effect dat het Parque Warner-logo op de droptorens er zo on fire uit ziet
Uiteindelijk mogen we om 12.34 uur eindelijk naar binnen. Voorshow, leuk! Maar dat hadden ze natuurlijk al lang kunnen doen. Rijden met één treintje schiet ook niet op natuurlijk, zeker niet als er maar 12 mensen in een treintje passen, en drie keer raden wat er ingezet wordt... juist, één trein.
Eindelijk staan we dan binnen in de mansion
Deze bibliotheek ziet er mooi uit. Wel onhandig voor de doorstroom in de wachtrij, zo'n voorshow waar best veel mensen tegelijk in worden gelaten - daardoor loopt de wachtrij buiten voor geen meter door.
Eindelijk in het station. Deze voelt verhaaltechnisch niet helemaal logisch aan, maar ziet er wel mooi uit.
Uiteindelijk vertrekt om kwart voor één dan eindelijk de eerste rit van de dag, onder groot applaus. Als de tweede trein klaar staat voor vertrek, iedereen is al ingestapt, is er een probleempje. Minutenlang zitten de mensen in de trein zonder dat er veel gebeurt. Ik sta dan klaar om in de derde trein te stappen. Helaas: iedereen wordt weer uit de trein gehaald. Even later mogen ze weer instappen en horen we de launch. Ze zijn onderweg! Nog een paar minuten later mag ik ook instappen. Ik weet nu dat dat nog niets zegt, maar deze rit vertrekt zonder problemen. Maximale spanningsopbouw kun je het wel noemen… En wat ben ik blij dat ik ben blijven wachten! Deze baan knalt mijn top 10 in. Wat een vaart, natuurlijk is hij nog super soepel, maar wauw wat een airtime! Alle elementen zijn leuk. Woehoe!
Daar gaat hij!
Woeiii
Je ziet deze baan in het halve park, maar ik vind het niet storend.
Mooi themagebied ook, het ziet er erg verzorgd uit. En erg rustig... jeej!
Batman wil ik vandaag zeker nog eens doen, maar niet nu. Eerst maar eens de rest van het park ontdekken. Via de wachtrij apps zag ik dat de rijen heel kort zouden moeten zijn, maar die geeft bij Batman ook nog niet veel aan en ik heb toch echt lang staan wachten. Mijn zorgen heb ik gelukkig wel kunnen delen: voor me stonden twee Duitse pretparkfans. Dat is toevallig! Anyway, tijd om de rest van het park te ontdekken. Via het mooie Gotham City gebied loop ik richting Shadows of Arkham. Ik loop lang door de mooi aangelegde wachtrij. Je legt een flinke afstand af voor je kunt instappen. Steeds verwacht ik mensen voor me te zien, maar nee. Pas in het station kom ik mensen tegen. Lekker hoor! Ik zoek een plekje uit op de achterste rij. Ik weet dat B&M dan heftige ritten kan geven en dat klopt. De rit is behoorlijk intens. De temperatuur draagt er vast aan bij (het is een kleine dertig graden) dat ik al snel sterretjes zie onderweg. Heftig maar leuk!
Shadows of Arkham: die vijf minuten wachtrij klinken me als muziek in de oren
Als dit de hele wachtrij blijkt te zijn, ben ik helemaal gelukkig.
Toffe baan!
Superman - la Atraccion de Acero is de volgende die op me staat te wachten. 15 minuten wachttijd zegt het bord. Mooi, kan ik even een broodje eten in de rij. Voordat ik het weet kan ik al weer instappen. Superman is duidelijk een dagje ouder geworden. De kleuren van de baan zijn verweerd en hij rammelt. Zonde, want als je daar doorheen kijkt, blijft het een monster van een achtbaan. Het ontwerp voelt ook wat verouderd aan: hij gaat wel erg duidelijk van inversie naar inversie naar inversie. Ik vind 'm wel pittig en laat het daarom nu bij een rondje. Stuntfall lokt me...
Onderweg kom ik langs deze topspin. Ook deze is in thema, al is het thema hier wat vierkant.
Lastig om foto's te maken van de baan. Dit is een shot vanuit de wachtrij.
Over wachtrij gesproken: het kan hier heel druk worden waarbij je eindeloos door dit soort veehokken slingert. Nu is het rustig.
Rustig, heel rustig. Op naar Stuntfall!
Via een prachtig gethematiseerd deel van het park loop ik door. Weinig attracties hier, maar het ziet er allemaal mooi uit. Ik ben een beetje verbaasd als ik bij Stuntfall het station in loop. Er is niemand. Niet in de trein, niet in de wachtrij. Twee medewerkers staan verveeld met elkaar te kletsen en bezorgd vraag ik of de attractie wel open is... zeker! Ik zoek dus een plekje uit helemaal achterin. We moeten even wachten tot er wat meer mensen zijn gearriveerd, maar dan gaan we. En wow, dit is wel wat anders dan een gewone boemerang. Dat merk je aan alles! Maar net als bij een gewone boemerang vind ik één rondje wel genoeg, ook al is het niet druk.
Stuntfall doet het!
Mooi aangekleed
Dit is een prachtig deel van het park. Ik heb trouwens niet gemerkt dat er enige activiteit plaatsvindt op of rond dit water.
Zonde dat hier niets gebeurt, het is mooi hier.
Batman rijdt nog gewoon rond
Daar is Stuntfall!
Ik dacht echt even dat ie stuk was toen ik dit aantrof in het station.
Prachtige baan, maar leuker om te zien, dan om te doen als je het mij vraagt.
Onderweg kwam ik ook langs Yogi Bear. Die had al net zoveel vrienden als ik in Stuntfall: er was niemand.
Dit park is mooi.
Het gevoel dat één rondje wel genoeg is, had ik niet bij Correcaminos Bip Bip. Twee rondjes: ja leuk! Voor een kiddie is dit een serieuze achtbaan. Geen straf om hem nog een keer te doen. Het kindergebied is behoorlijk groot en ziet er leuk uit. En dat terwijl kinderen onder 1 meter gratis naar binnen kunnen.
Op naar de Looney Tunes. Ze hebben hier geen land, maar een park.
Enige uitzondering op hoe goed het park erbij lag: Scooby Doo was dicht. Helaas!
Oh ja en het wachttijdenbord was stuk. Of nou ja, het gaf best accuraat de wachttijden aan...
Bip Bip!
Daar ben ik weer met al m'n vrienden.
Bip bip!
Zeiknat kun je worden in de Rapidos, de ronde bootjes. Het is zo lekker warm vandaag dat ik er vrijwillig in ga… en ik hou helemaal niet van waterattracties! Ik kan instappen voordat ik tijd heb om mijn slippers aan te trekken, maar heb 't bootje wel voor mezelf. Dat komt goed uit: zo kan ik de ergste nattigheid ontwijken. Met negen man in een bootje komen er vier of vijf zeker weten doorweekt uit. Er staan allerlei sproeiers en waterstralen op de baan gericht en die gaan niet uit als er een bootje aan komt... Leuke attractie en weer leuk aangekleed. De andere waterattracties sla ik trouwens wel over, hoe leuk ze er ook uit mogen zien.
Bootje onder de sproeiers. Die gaan dus niet uit.
Ook hier alles leuk aangekleed.
Er staat nog een achtbaan in het Looney Tunes park: de picknick van Tom en Jerry. Opvallende aankleding die past bij het thema: ik geloof niet dat ik eerder een achtbaan heb gezien die door een pak jus d'orange gaat. Verder eten de mieren de restjes op van de picknick... creatief! Sowieso vind ik het hele park erg mooi en zorgvuldig aangekleed. Alles staat ook goed in de verf. Het park ligt er netjes bij.
Van zo'n entree word je toch vrolijk?
Echt. Een pak sinaasappelsap. Creatief!
Coaster Express is de laatste achtbaan die ik nog moet doen. Deze woodie staat niet erg hoog aangeschreven maar ik vind hem leuk! Leuker dan Stuntfall, want deze wil ik wel direct nog een keer doen. Hij is niet heel bijzonder of heel intens maar ik vind hem prima. Hij rammelt zoals een woodie hoort te rammelen, zeker niet pijnlijk. Ik moet zeggen dat ik uit voorzorg wel elke keer in het midden van het treintje ben gaan zitten.
Op naar het wilde westen. Net als in PdA is er al volop Halloweentheming aanwezig. Hier nog een stuk mooier en smaakvoller gedaan, als je het mij vraagt.
Geen twijfel mogelijk waar we zijn.
Het ziet er echt leuk uit!
Met de entree voor de Rio Bravo.
Deze sloeg ik over...
...want het zag er erg nat uit.
Coaster Express, daar kwam ik voor. Leuke baan!
Inmiddels heb ik alles wat ik per se wilde doen wel gedaan. Tijd voor re-rides en kleinere attracties. Ik ga onder andere nog twee keer in Batman Gotham City Escape. Deze rijdt nu wel met twee treinen én blijkt ook onboard muziek te hebben. Dat werkte 's ochtends niet! Misschien verklaarde dat de vertraging bij het opstarten. Ook de Joker die je aan het einde tegenkomt blijkt te kunnen bewegen en geluid te maken. Leuk! Dit maakt de rit nog beter.
De ingang, mooi in thema.
Ik was te lui om te wachten op een treintje, maar hier hang je echt lang op z'n kop, zonder dat het oncomfortabel wordt. Gaaf element.
Ik maak ook nog wat herhalingsritjes in de B&M’s en kom daarbij een Belgische pretparkfan tegen. Leuk om even te kunnen kletsen. Samen stappen we in het behekste hotel (Hotel Embrujado). Ik had in een eerder TR gelezen dat dit een van de slechtere madhouses was. Ik vond het wel meevallen. De voorshow en de rit zelf vond ik niet heel veel beter of slechter dan andere madhouses. Ik doe ook nog wat andere flatrides zoals de zweefmolen. Helaas is Scooby Doo dicht, dus die attractie moet ik overslaan. Misschien een excuus om nog eens terug te komen. 😉
Hotel Embrujado, het behekste hotel
Fotogeniek park is dit toch.
Ik bezoek twee shows. Als eerste de show in Gotham City. Precies wat je zou verwachten: Batman en Robin verslaan met z'n tweeën een onwaarschijnlijke hoeveelheid slechteriken en redden de stad. Hoera.
Ik was soms een beetje afgeleid als er een achtbaan voorbij kwam...
Ook de Police Academy show is precies wat ik verwacht had. Sukkelige agenten, gewiekste gangsters, trucjes met snelle auto's en motoren en het betrekken van iemand uit het publiek. Het zat er allemaal in. Niet heel verrassend dus, maar wel vermakelijk.
Stoere (en minder stoere) politieauto's...
...die met gierende banden om de slechteriken draaien.
Trucjes konden ze ook.
Horeca reviews heb ik niet, op een ijsje na. Die was erg lekker, maar dat zou ik van elk ijsje zeggen op een lekkere zomerse dag als vandaag. € 3,30 voor een bolletje is prijzig, maar het is in een pretpark en het is wel een groot bolletje. Vooruit dan maar ;-)
Mjum!
Al met al heb ik genoten in Parque Warner. Het was een heerlijke dag! Gelukkig was het niet druk, waardoor ik alles meerdere keren heb kunnen doen. Als ik Parque de Atracciones vergelijk met Parque Warner dan is het verschil levensgroot: Parque Warner is een veel beter park. Het is mooi aangekleed, er staan topachtbanen en de operations waren (na een moeizame start) ook heel veel beter. Met een lekker zonnetje erbij heb ik een heerlijke dag gehad. Hier kom ik graag nog eens terug!
Dag Parque Warner, het was leuk!