• Duitse ParkenBouw
  • Peppa Pig Theme Park komt naar Duitsland (Legoland Deutschland, 2024)

Ik zat een beetje te scrollen door de nieuw toegevoegde achtbanen op Coaster-Count (beetje het doelloos zappen van vroegah), en toen kwam ik iets geinigs tegen: Merlin is een Peppa Pig pretpark aan het bouwen naast het huidige LEGOLand Deutschland in Günzburg in Beieren.

Dit zal het derde Peppa Pig parkje worden binnen de Merlin group. De eerste werd gebouwd naast LEGOLand Florida. Afgelopen week is ook begonnen met de bouw van het tweede park in Dallas-Fort Worth in Texas.

Met het vakantiepark van LEGOLand ook naast het park, lijkt mij dit een goede zet om de verblijfsduur van verblijfsgasten nog wat verder op te rekken. Maar ongetwijfeld komt er ook een combiticket waardoor ook de daggasten wat langer blijven.

De attracties zullen waarschijnlijk veelal hetzelfde zijn als wat we in de Florida versie al vinden. In ieder geval komt een kloon van Daddy Pigs Roller Coaster, ook wel de lift&launch coaster van Zamperla, deze kant op.

The_Real_Infernape heeft de titel veranderd naar Peppa Pig Theme Park komt naar Duitsland (Legoland Deutschland, 2024) .

Leuk voor de doelgroep en zeker een goeie zet voor Legoland/Merlin

Ik zou zweren dat hier al een topic voor was, maar blijkbaar niet haha

een jaar later

Twee weken geleden bezocht ik Legoland en aangezien we toch daar waren, hebben we aan de overkant ook Peppa Pig Park bezocht. Als volwassene zonder kinderen behoor ik natuurlijk totaal niet tot de doelgroep, maar toch wilde ik die credit afvinken dit parkje eens zien.

Het is een apart parkje. Laten we het daar op houden. Om te beginnen is het erg klein en bestaat het maar uit een handje vol attracties. Het is eigenlijk amper groter dan de Peppa Pig-themagebieden in parken als Paulton's Park, Heide-Park of Gardaland. Ik zou zelf gedacht hebben dat het niet levensvatbaar is, maar Merlin zal ongetwijfeld hun marktonderzoek gedaan hebben. Later daarover meer. Laten we eerst eens overgaan op wat foto's:

Het park is echt bedoelt voor kleine kinderen, een doelgroep die overeenkomt met die van de serie. Misschien is het daarom wel kracht van het park dat het zo klein is. Kinderen van deze leeftijd kunnen geen hele dag in een park rondlopen. Peppa Pig Land zal voor de meeste kinderen een uur of 2 a 3 plezier geven en dat is waarschijnlijk een mooi uitje voor veel jonge families. De ticketprijs is misschien wat fors, maar natuurlijk wel goedkoper dan een ticket voor Heide-Park, zeker als je met je kind eigenlijk enkel (of voornamelijk) voor het Peppa Pig-gedeelte komt.

Wat ik mij van te voren ook nog afvroeg was de houdbaarheidsdatum van het park. Series als Peppa Pig komen en gaan. Hoe populair Peppa Pig nu ook is onder kinderen, ooit zal de populariteit verschuiven naar het volgende. Wat doe je dan als je een heel themapark rond dit IP gebouwd hebt?
    Het lijkt er echter op dat Peppa Pig Land maar iets tijdelijks is. Het park wordt omheind door grote houten schuttingen, het hoofdgebouw lijkt grotendeels gewoon een keet te zijn en attracties van de schaal die er te vinden zijn, zijn zo verplaatst naar een ander park.

De toekomst zal het uitwijzen, maar ik verwacht dat dit park misschien maar een jaar of 10 zal bestaan en dat deze levensduur dus mogelijk door Merlin Entertainments is ingecalculeerd. Anyway, na een rondje park staken wij snel de weg over naar een park met een B&M. 🙂

Erik Het lijkt er echter op dat Peppa Pig Land maar iets tijdelijks is.

Merlin heeft hier, net zoals in Florida, er absoluut nul moeite ingestoken om er wat bijzonders van te maken. Het voelt erg aan als Nickland in Duitsland zonder enige hart voor het IP. Het merk zelf is niet zo tijdelijk als je zou denken aangezien Paultons het merk al zeker 13 jaar heeft. Het is jammer als een bedrijf gewoon want er opslaat en verkoopt als “een wereld van”. Bedankt voor je verslag.

Een boompje zou daar toch ook veel doen... Wat een kille betonvlaktes zeg. En hier een daar een gekleurd huisje maakt het gewoon nog dystopischer.

Heb zelf twee kinderen van respectievelijk 2 (bijna 3 ) jaar en 4 jaar oud, pal in de doelgroep dus en beiden kennen Peppa goed genoeg dat ze eigenlijk eerst keken richting het Peppa Pig park dan naar de overbuur wat eigenlijk ons uitje van de dag was. Persoonlijk vond ik ook wel dat het van buitenaf een eerder tijdelijke en goedkope uitstraling had, zeker voor het belachelijke bedrag dat ze vragen voor entree. Desondanks zag ik toch wat auto’s op de parking van het parkje staan, ondanks het eigenlijk een druilige regendag was. Uiteindelijk, voornamelijk door de prijs, maar geen kijkje gaan nemen. Ook wel omdat ik LEGOLAND al wat teleurstellend vond (als in: Merlin met hun achterlijke operations, triestige horeca en onderhoud om van te janken).

Ben wel van mening dat parken voor betreffende doelgroep, en zeker voor zulke toegangsprijs, serieus wat meer mogen bieden om de lengte van je verblijf te vergroten. Ondanks LEGOLAND wel wat bood voor ons jongste telg, is het wel bedroevend dat je vanaf 2 jaar al gelijk de duurste ticketprijs betaalt, ondanks er een grote hap aan attracties nog ontoegankelijk zijn op die leeftijd.

Vind sowieso dat Duitse parken aanzienlijk strenger lijken te zijn met hun regels op attracties, die elders gewoon normaal toegankelijk lijken te zijn ( neem nu een theekopjes attracties, nergens zo streng als in Duitsland). Maar dat is mogelijks een discussie voor een ander topic.