De muziek is zeer subtiel. Ik was vanmiddag een uurtje in het park om even te gluren en mij viel het in eerste instantie nog niet op.
Alles ziet er weer tiptop uit, hoewel het nog wel erg schoon of bleek is allemaal. De natuur haar werk laten doen gaat niet helemaal op, omdat dat ook niet zorgt voor het karakteristieke schaduwwerk van de Efteling. Plus, we zien dat meer recent opgeleverde onderhoudsprojecten niet zijn ingeschaduwd. Iemand die zeker weet hoe dat zit? Ik hoop toch echt wel dat dit nog gaat gebeuren. We weten immers zeker dat dit project nog niet klaar is, omdat de figuren nog geplaatst moeten worden. Dat ze komen lijkt wel zeker, gezien deze aansluiting op de nieuwe rots;
De landscaping is om door een ringetje te halen. Enigszins parkachtig, minder bos. Over de meerwaarde van het nieuwe pad en alle vijvers kun je twisten. Het beeld van het kasteel op een heuvel zal wel terugkeren als de terrassen wat begroeider zijn. Je ziet dat ze echt wat meer fundering vrij van grond en beplanting hebben gelaten.
Fijn dat we weer door het kasteeltje heen kunnen wandelen!