Ik was vandaag in het park en mocht vanmiddag aansluiten bij de opening van Now You're Mine waarna we het spookhuis mochten ervaren.
Ze hebben in de afgelopen 10 weken een fantastisch museum gebouwd over alles wat mijndirecteur Mijndert Müller in de afgelopen jaren gedaan en gevonden heeft.
Wat direct op viel is dat de capaciteit een dingetje is. Tijdens de persopening stonden wij vrij vooraan maar zaten er al momenten van ruim 10 minuten tussen waarop er geen nieuwe aanwas binnen mocht. Ook binnen ging er bij ons h.e.e.a. niet goed waardoor het ook daar lang duurde.
‘s avonds ging het ook niet perfect waardoor de wachtrij opliep. Die is ‘s avonds voor niet-fear pass houders tot 1,5 uur opgelopen. Positief was dat het later op de avond, richting 10 uur, toch goed door liep. Ik hoorde dat de wachttijd binnen de (vrij forse) meandering buiten ongeveer 3 kwartier is.
Maar damn, wat vond ik dít vet om te doen en te zien. Enorm groot en mooi, met serieus goede effecten en scenes!
Als het allemaal zonder problemen zou draaien zou het echt voor iedereen een goede experience zijn. Ik hoop dat dit snel lukt!
Enkele foto’s van de buitenkant en de opening.
En als je de binnenkant wil zien kun je het spookhuis bezoeken. Of hieronder klikken 😄
Click to reveal
Click to hide
Na de 2e ruimte binnen moest de telefoon en andere opnameapparatuur opgeborgen worden. Daar hebben we dus niks van behalve verhalen.
Met een helm met een mooi lampje ga je de mijn in. Wat volgt zijn stuk voor stuk goede scenes en gangen waarbij de grootsheid van het huis opvallen.
En tja. Wat kan ik er van zeggen?
De maskers en pakken van de acteurs zijn geweldig mooi. De diversiteit van scènes is groot en je komt langs dingen die je alles behalve verwacht.
Als ik een puntje van kritiek moet zoeken zijn het er twee.
Tijdens de persopening liepen we in groepjes van 4. Je merkt hierdoor al dat je scares mist als je niet vooraan loopt. Ik begreep dat tijdens de reguliere openstelling het aantal mensen dat tegelijk loopt naar 8 gesteld is. Goed voor de capaciteit, maar ik ben echt benieuwd of je het dan nog allemaal mee kunt krijgen
Als laatste duik je af in een mijn met een lift die er vrij lang over doet. Uiteraard is dit niet echt. Maar je stapt na alle scenes -waarbij je heus niet allerlei trappen op moet- zonder lift weer terug in het museum.
Mocht je naar Toverland gaan dit Halloween seizoen. Ik wil dit huis je aanraden. Je kunt veel krijgen voor een tientje, maar deze spanning, details en scares vind je toch op weinig plekken!
Doe hem ook vooral lekker overdag. Doordat je volledig binnen bent merk je er niks van. En kun je ‘s avonds lekker in het donker elders griezelen!