Ik ben afgelopen zaterdag weer eens naar Halloween in Toverland geweest, nadat ik het een jaar heb overgeslagen. Vind het echter iedere keer minder en minder worden. Vernieuwing is er maar weinig. De scare zones zijn bijzonder krap opgezet, waardoor gigantische opstoppingen ontstaan. Het was afgelopen zaterdag zelfs zo erg, dat we bij Morgana's Frozen Knights en Shadows of the Sea gewoon een tijd noodgedwongen stil hebben gestaan in het midden van een mensenmassa, omdat niemand verder kon.
De enige nieuwigheid van dit jaar, Now You're Mine, is qua decors werkelijkwaar prachtig, maar qua scares is het een van de tamste spookhuizen die ik heb gedaan. Ook de entreeprijs vind ik zo langzamerhand wel een beetje veel worden, zeker voor wat je krijgt. En er komt voor mijn gevoel ook steeds meer "Walibi-volk" op het evenement af. Ik kan toch niet de enige zijn die het tegen vindt vallen? Voor mij gaat het in ieder geval de komende jaren definitief van de planning af. Ik zoek mijn Halloween-kick wel ergens anders.