Jammer dat Animal Kingdom steeds verder van het originele concept afwijkt...
Indiana Jones en Encanto vervangen Dinoland USA
- Bijgewerkt
Zojuist is er "gehint" op een Indy gebiedt, plus een Encanto gebied in Animal Kingdom.
Plus:
Groot fan van zowel Encanto en Indiana Jones, die ook redelijk goed op elkaar kunnen aansluiten qua sferen. Ik ben benieuwd wat het gebied dan gaat brengen. En hoe zal dit geplaatst worden? Indiana Jones attractie in huidige showbuilding van Dinosar? Ik ben benieuwd.
BlueSpirit Dinosaur en Indiana Jones hebben exact dezelfde layout.
Ik snap alleen niet wat Indiana Jones te zoeken heeft in een Animal Kingdom?
Convival Ik snap alleen niet wat Indiana Jones te zoeken heeft in een Animal Kingdom?
Snakes? Why did it have to be snakes? Even zonder grappen. Je kunt bij Indiana Jones heel makkelijk er een dierlijk tintje aangeven. Je bent opzoek naar een legendarisch dier/dino/draak/ei whatever.
-
Toch ergens wel blij dat ze van Zootopia afgestapt zijn. Ik verwacht dat die attractie in een ander park gaat komen in Orlando. Encanto is natuurlijk een geweldig thema. Hopelijk wordt het een darkride waarin je alle kamers van het huis bezoekt. Dan mogen ze die ook meteen bestellen voor Parijs.
Daarover gesproken… zouden ze de Indiana attractie niet meteen bestellen voor Disneyland Parijs? Het gerucht dat die darkride er in Parijs gaat komen blijft terugkomen en nu lijkt het me een geschikt moment om de kosten te delen met Orlando. Dromen mag hè?
Ik hink echt op 2 gedachtes. Aan de ene kant ben ik blij dat ze wat gaan doen Dinoland USA, maar aan de andere kant is het toch wel duidelijk dat er flink wat creatieve armoe is en dat ze toch weer op IP's moeten gaan leunen. Ik kan mij goed voorstellen dat er flink wat gerinkel te horen is doordat de oren van Joe Rohde aan het wapperen zijn nu. AK was echt een meesterwerk op pretparkgebied met eigen creaties.
Marco
Dat men vroeger creatiever was als nu, op zich snap ik het wel dat gevoel. Zeker als je kijkt naar het prachtige Animal Kingdom park. Een pareltje !
Maar ik heb er op zich geen probleem mee ze meer en meer linken aan ip´s
Het is hun merk en men wil op succesfilms inspelen en uiteindelijk worden zo werelden gecreeerd je als gast in kan vertoeven. Een Encanto sfeertje, kan er me perfect iets bij voorstellen Star wars heeft een meesterlijk uitgevoerde darkride. Men kan tegenwoordig veel. En als men het thema doortrekt tot in detail , why not ? Frozen land, 1 van hun grootste kaskrakers. Logisch dat men hier gebieden rond bouwt. And so on...
De subtiliteit van Afrika en Azië zijn waarschijnlijk ver te zoeken en eigenlijk is dat wel jammer. Qua locaties kun je misschien nog wat met Zuid Amerika doen. Ik vraag me trouwens af of we daarnaast nog een grote trail kunnen verwachten. Ik ben er eigenlijk een beetje bang voor.
En hoewel de dinokermis een verschrikking is/was, viel het rondom om Dinosaur wel mee en vind ik het eigenlijk wel jammer dat een unieke attractie omgebouwd wordt naar een attractie waar er al meerdere van zijn.
Ik heb de aankondigingen niet live gevolgd. Zijn dit concreter wordende plannen, of van die lekkere Blue Sky Imagineering-spinsels net als vorig jaar, wat eigenlijk pure tijdopvulling is?
Dutch23 Daarover gesproken… zouden ze de Indiana attractie niet meteen bestellen voor Disneyland Parijs? Het gerucht dat die darkride er in Parijs gaat komen blijft terugkomen en nu lijkt het me een geschikt moment om de kosten te delen met Orlando. Dromen mag hè?
Indiana Jones juich ik zeker toe. Absoluut voor Animal Kingdom, de attractie staat er praktisch al dus het is een "goedkopere" zet. Maar voor Parijs vrees ik dat we die attractie volledig op de buik kunnen schrijven. Indiana Jones 5 heeft absoluut niet gedaan wat ervan verwacht werd. En wij weten dat je films moet loszien van de verhalen in de parken maar dat hebben ze bij Disney zelf niet altijd door. Ze kijken naar de cijfers.
Het werd ook wel een beetje tijd.. animal kingdom, het mooiste disneypark overal is het oeh en aah.. en dan kom je de hoek om en zie je dinoland... man man wat een aanfluiting blijft dat toch
Ik ben benieuwd hoelang ze daar over gaan doen, ik gok een jaar of 8
jos Verhaaltechnisch snapte ik de keuze maar het kwam totaal niet goed uit de verf.
DaltonTerror Maar voor Parijs vrees ik dat we die attractie volledig op de buik kunnen schrijven. Indiana Jones 5 heeft absoluut niet gedaan wat ervan verwacht werd. En wij weten dat je films moet loszien van de verhalen in de parken maar dat hebben ze bij Disney zelf niet altijd door. Ze kijken naar de cijfers.
Daar zit zeker wat in als je kijkt naar de huidige manier van hoe Disney haar parken behandeld. Echter vind ik het Indiana Jones IP sterk genoeg losstaand van de films. Het verhaal van de darkride zou een groot deel van de mensen, zonder het te kennen van de films, nog steeds aanspreken. Vergelijk het met Pirates voordat de films werden gemaakt. Dan is de darkride er nog steeds een van wereld klasse. En dat vind ik van de Indiana Jones darkride ook.
Ze hebben nu eenmaal al een Indy themagebied in Parijs. De darkride heeft er altijd al moeten komen en de ruimte is er dus voor. Het zou het rondje Disneyland compleet maken en een extra E-Ticket toevoegen in die hoek. En ook zou het een toevoeging zijn die het park mooier maakt zonder er een random IP toe te voegen die niet in het park past.
Toch deel ik je mening dat de kans klein is, maar als er iets nieuws gaat komen in het kasteelpark dan is het of deze Indiana ride of het StarWars gebied achter Space Mountain. Beide zijn niet voor niets sterke geruchten.
Goed, ik moest even de hoeveelheid informatie van de afgelopen 24 uur even rustig laten zinken. Laten we voorop zetten dat, alweer, een blue sky is en dus niet bevestigd. Uiteraard gaan de geruchten rondom Dino USA al langer rond dat dit thema op is en dus tijd voor vervanging. Als we uit gaan dat ze een biome willen toevoegen zoals Asia en Africa zijn, dan is de eerste en misschien wel de beste optie om South America toe te voegen. Vanuit dat oogpunt kijkende en gezien de huidige investeringen die gedaan worden, zullen ze zoveel als mogelijk een IP er aan willen koppelen. Als je een gebied wilt ankeren aan iets wat IP heeft, dan zul je waarschijnlijk herinneren dat Encanto zich afspeelt in Colombia en dat de eerste Indiana Jones in Peru afspeelde. Laat dit nu net twee noordelijk gelegen landen zijn in het continent en dus perfect voor een setting als South America.
Als ik dan zo kijk naar schets die naar buiten is gebracht houdt dit hetzelfde aan als Africa en Asia. Een brug vanuit Discovery Island die leid naar een dorp. Vanuit dat dorp zullen wij als bezoekers dan ons avontuur gaan beleven. Of dit nu een Encanto is (de setting laat duidelijk zien dat het een huis in de verte op een heuvel moet worden, zoals in de film) of in de jungles van South America (Dinosaur ligt op een pad afgelegen van het dorp waardoor je dus eerst een stuk door de jungle moet voor dat je het avontuur gaat meemaken).
Hoewel het nog niet echt duidelijk is wat voor avontuur ze ons willen voorschotelen met Encanto, kunnen ze duidelijk een variant maken op de huidige Indiana Jones Adventure. Vergeet niet dat Disneyland Resort en Tokyo Disneyland zich afspelen in India. Dus er een is een prima kans om hier een betere/andere versie met de setting van South America.
Als het om conservation gaat in het gebied en hoe dit samen met gaan vallen met de kernwaardes van Disney's Animal Kingdom. Momenteel staat de Jaguar op nummer 1 in de top tien lijst (Encanto connectie), The South American Tapir op nummer 3 in de lijst(Encanto connectie). Alleen deze twee zouden het al waard zijn om het gebied samen te trekken met het dorp van South America en de avonturen van Encanto. Als je kijkt naar de planten wereld, dan lijkt het mij algemeen bekend dat de rainforest hier constant onder druk staat.
Al met al kan dit prima een succes zijn voor Disney's Animal Kingdom en hoeft het absoluut geen goedkope overlay te zijn.
Dutch23 Jingens geef het op, voor Parijs komt er niks meer. Ze zijn daar heel sterk in Entertainment, maar wat betreft atracties waardeloos. Maar he, zolang er mensen blijven komen...
true maar het was gewoon echt een vlek op de kaart.. man man man. en dan een spinning mouse met remmen.. kom op