Reed Taron niet met 3 treinen? Want dan is het logisch dat er 1 in de remmen staat als er ingestapt wordt. Ik ken dat eigenlijk niet anders bij Taron, loopt juist heel goed door. Zodra de trein weg is uit het station, rijdt de volgende trein alweer binnen.

Ik ben afgelopen zondag nog geweest, black mamba lag eruit maar Chiapas was hele dag operationeel. Taron draaide goed de hele dag met Max 25 minuten wachtrij en fly kon je zelfs zo door lopen. Vond het best zuur van black mamba maar dat was gewoon niet anders, en dat ie nu nog dicht is lijkt me alleen maar omdat er echt iets structureels aan de hand is. Maar zoals altijd laat PL je in het duister zitten want ze vertellen niks

Afgelopen zaterdag waren Chiapas en uiteraard Black Mamba ook gesloten. FLY lag er een aantal uren uit met een storing. Wachttijden liepen belachelijk snel op, voor FLY stond lange tijd 100 minuten (ik heb uiteindelijk ruim 2 uur moeten wachten door nog een storing vlak voor we het station in liepen). Eind van de middag liep de wachttijd pas terug naar 80 minuten. Taron was lange tijd 70 minuten, River Quest was 60-75 minuten de gehele dag.

Nu is een zaterdag sowieso niet de beste dag om naar Phantasialand te gaan, maar als er ook nog eens drie toppers (deels) weg vallen wordt het wel echt een drama.

Dassemakker Vervelend om te horen! Hopelijk alsnog een fijne dag gehad...
      Gelukkig zie ik dat Chiapas vandaag weer geopend is. Wel erg fijn met dit warme weer. Morgen en vrijdag in het park. Dus blij dat ik hiervoor mijn trip niet heb geannuleerd. 🙂

Quepert Ze vertellen dat hij voor langere tijd gesloten is. Wat moeten ze nog meer vertellen? Snap dat wij de fans het interessant vinden wat er specifiek aan de hand is, maar volgens mij niet nodig om dat uitgebreid toe te lichten zolang duidelijk gecommuniceerd wordt aan bezoekers dat hij gesloten is.

14 dagen later

Aurelius Chiapas kan ik missen als kiespijn. Het is ontzettend knap hoe zo'n lange baan in zo'n kleine rots is gevouwen, maar het nadeel daarvan is dat je hele lange stukken vaart tussen beige muren en bruine rotsen zonder dat er ook maar iets interessants gebeurt. De attractie voelt daardoor heel doods aan. Ik heb het wat dat betreft altijd jammer gevonden dat Phantasialand zoveel moeite heeft gestoken in een log flume, maar de effecten en animatronics in het geheel vergeten lijkt te zijn.

Oh? Nu beschouw ik mijzelf als zeer, zeer kritisch over modern Phantasialand en deel ik deze mening over vrijwel ieder project vanaf Wuze Town, maar Chiapas vind ik een van de weinige wél geslaagde projecten uit de afgelopen 20+ jaar.

De hoeveelheid tijd dat je langs rotsen en muren vaart vind ik best meevallen, vooral als je de compacte lay-out in gedachten houdt. Het stuk voor de afdaling is zelfs grotendeels in de openlucht en mooi aangeplant met groen (en zeldzaamheid binnen Phantasialand).

Dat er niks interessants zou gebeuren volg ik ook niet. Er zijn minstens drie primaire scenes / secties die allemaal verschillen van elkaar.

• De duistere opgraafplaats met tal van artefacten en details om te ontdekken.
      • De vrolijke Templo de Fiesta met een van de zeer weinige darkride secties en animatronics die in die 20 jaar in PHL zijn verschenen.
      • Het outdoor stuk voor de laatste afdeling met water-effecten (waterspuwende schedeltjes), afwisselende architectuur en het net benoemde groen.

Ik had niet gedacht ooit Phantasialand te verdedigen in plaats van bekritiseren hier maar ik kan gewoon niet anders zeggen dan dat Chiapas een meesterwerk is. En laten we niet vergeten: de fenomenale soundtrack. Het énige minpunt in mijn ogen is de bootjes waar je totaal niet comfortabel in kunt in- en uitstappen.

Ik ga dinsdag en woensdag naar Phantasialand, dus ik zat deze week al wat naar wachttijden te kijken.
      Nu valt me op dat er bij Black Mamba weer een wachttijd staat, dus het lijkt me dat deze weer open is.

Pino330 Oh dan hebben ze het toch nog aardig snel opgelost. Fijn voor het park want BM blijft een enorme topper!

Gisteren geweest, zalige dag met mooi weer en weinig wachtrijen.

Black mamba was inderdaad open en ze hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele effectjes te installeren bij de lifthill die er volgens mij ervoor niet waren. Verder was de rit soepel en leuk

Chiapas vind ik fantastisch maar verdient wel een deftig onderhoud. Ik ben een die hard van fan en doe deze normaal ook in de winter, maar in deze omstandigheden zie ik mijzelf er in de winter niet meer instappen... De fonteinen beeldjes die water spuwen: er werkte slechts 1 van de 3 maar die stopte niet toen de boot passeerde waardoor je echt gewoon zeiknat wordt door die passage. Verder passeer je onder de lifthill van de grote drop onder een gigantische drup wat je nog natter maakt.
      Ik was er erger aan toe dan in river quest en had daar het ergste gehad dus dat wil wat zeggen... 😂

4 dagen later

Pitoe . Verder passeer je onder de lifthill van de grote drop onder een gigantische drup wat je nog natter maakt.

Dat was er al bij de opening. Soms heb je er amper last van, maar op zich is dat wel altijd een punt in de baan wat uitkijken is. Blijft alleen jammer dat je duidelijk ziet waar het vandaan komt, (je kijkt zowat tegen een support en de onderkant van de baan aan daar). Had het als wat stalagtieten gethemed en het zou een top-effect zijn.

Die 3 beeldjes stoppen toch sowieso niet altijd? Ik heb die ook al een aantal keren recht in mijn oor gekregen. Maar afgelopen winter ging die wel uit. Ik denk dat ze die instellen aan de hand van het weer eigenlijk.

Ik kan me juist herinneren dat die 3 beeldjes bij het arriveren van een boot pas aan gaan, 1 voor 1. Dan is het afhankelijk van hoe snel de boot gaat of waar je zit maar net de vraag of je nat wordt.

Vreemd verhaal. Je zou denken dat de vervanging van een track-deel zou moeten opvallen bijn de Duitse fan-Gemeenschap. Zoiets doe je niet echt gemakkelijk zonder dat iemand het merkt: Zelfs op die locatie niet.