Ik ben groot fan van Europapark maar qua openingstijden is de Efteling toch vaker tot laat open. Het zou in de meivakantie zoals een aantal jaren geleden wel weer tot 20:00 uur mogen, maar dat gebeurd in EP ook enkel maar op hele drukke dagen.
De herfstvakantie heeft de Efteling al opening tot 20:00 en ook alle drukke weekenden komende maanden.
Overigens wel eens dat er nood is aan een nieuwe show, hopelijk in combo met het hotel.
De eerste symfonie is wat mij betreft een topper qua muziek, en zal altijd bijzonder blijven vanuit de openingsjaren van AquanurA voor mij. Vond die jaren de beste jaren als het om de Efteling gaat. Veel investeringen, lange zomeravonden tot na middernacht.
Het afsluiten met de tweede symfonie de laatste 2 jaar is toch elke keer een domper. Qua fonteinen vind ik die show wel beter maar qua muziekkeuze en volgordelijkheid en ritme echt niet top.
Een iets langere show met de meest iconische muziek, inclusief de nieuwere attracties en deels de elegantie van de fonteinen uit de eerste maar gecombineerd in opbouw naar het meer spektakel van de tweede zou wat mij betreft de ultieme avond afsluiter zijn.