Laat maar komen hoor die nieuwe Aquanura show! Wordt echt wel weer een keer tijd voor een nieuwe reguliere show (zonder samenwerking met een artiest/DJ bedoel ik dan)
Intro en opening
Net zoals hier al eerder gezegd is hoop ik ook dat ze een nieuwe show volledig from scratch opnieuw gaan bedenken en ontwikkelen. Van mij zou de Kikkerkoning-vertelling aan het begin van de show dan ook overboord gegooid mogen worden en vervangen worden voor een nieuwe verhaallijn. Ideetje van mijn kant: Laat een voice-over in de intro kort vertellen over de ontstaansgeschiedenis van de Efteling en hoe het geëvolueerd is naar het park van nu waar generaties lang herinneringen gemaakt zijn en nog steeds tot op de dag van vandaag. Dan verschijnt Pardoes de Tovernar, dé mascotte en gastheer van de Efteling, ten tonele die de gasten uitnodigd om mee te gaan op een spectaculaire muzikale reis langs meer dan 70 jaar Efteling-herinneringen waarna hij de Vonderplas op zijn magische wijze tot leven brengt en zo de show opent. Lijkt mij wel mooi als ze in de opening van de show wat aandacht geven aan de geschiedenis van de Efteling en dat Pardoes ook een wat grotere rol krijgt als echte mascotte en gastheer van het park. Net als Mickey Mouse dat ook heeft in Disney.
Muziek
Qua muziek hoop ik natuurlijk dat de meeste bekende klassiekers uit de huidige shows te horen zijn. Maar er zijn ook nog een paar redelijk recente stukken die nog geen plek hebben in de huidige reguliere shows maar die dat wel verdienen (Wereld van Sindbad, Vogel Rok, Baron 1898, Symbolica) Die mogen van mij dus ook zeker een plekje krijgen in een nieuwe show. Bekende quotes van Efteling-bewoners en vertellingen wat hier al gesuggereerd werdt en zoals ook in Aquanura met een Zachte G te horen is lijkt mij ook leuk en passend zo af en toe tussen de muziek door. Wat de Guus show voor mij ook bewijst is dat zang prima past in een Aquanura show. Echter heeft de Efteling bijna geen gezongen nummers die het publiek goed kent. Het Rijk der Fantasie lied uit de Guus show en de nummers "Durf te Dromen" uit de Droomvluchtmusical en "Ga" uit de musical van de Sprookjessprokkelaar vind ik persoonlijk best wel mooie nummers en hebben ook wel een mooie boodschap, maar die zijn helaas niet zo bekend bij het publiek. Dus ben benieuwd hoe jullie hier over denken.