Ik zou liever willen dat ze weer terug naar de muziek-tafel gaan. Van mij mogen ze namelijk de eerste en tweede symfonie in de koelkast zetten en een compleet nieuwe show maken. Een derde symfonie zou te veel van de iconische muziekstukken missen en vooral veel nieuwe attracties bevatten.
Van mij mogen ze dus een show from scratch ontwerpen. Zo vind ik dat de muziek van De Magische Klok, hoe mooi ook, een te grote rol hebben in de shows. Deze stukken halen voor mij de spanningsboog enorm naar beneden in de show. Van mij mogen ze het best openen met deze muziek, maar daarna hoeft het van mij niet meer terug te keren. Dit levert dan weer genoeg ruimte voor andere Efteling klanken op.
Daarnaast zouden er van mij ook best wat quotes in mogen. Zo vind ik het Illumina Fantasia stukje van Pardoes in de Guus show best sterk. Al weet ik dat de meningen hier over zijn verdeeld. Maar een papier hier, knibbel knabbel knuisje, drakenjagers onversaagd, dit huis dit vervloekte huis, kompels! Kompels. etc, etc. kan toch smaakvol toegevoegd worden aan de muziekstukken.
De huidige eerste symfonie bevat in feiten de meest iconische muziek van het park. Villa Volta, De Indische Waterlelies, De Paddestoelen muziek, Carnaval Festival, Droomvlucht en Danse Macabre zouden er wat mij betreft altijd in moeten! Fata Morgana mag wat mij betreft ook zeker niet ontbreken, de plas grenst er notabene aan. De muziek van Symbolica (alleen al doordat Aquanura in het Fantasierijk ligt) en Baron 1898 zijn ondertussen ook wel musts geworden. De Vliegende Hollander, Raveleijn, Joris en de Draak en de Wereld van Sindbad bevatten ook stuk voor stuk mooie muziekstukken en de Max en Moritz ritmuziek zou heel mooi voor of na Carnaval Festival passen.
Daarnaast zou de Efteling toch ook nog eens kunnen kijken naar de combi drones en fonteinen: