Foto:

Park: Nagashima Spa Land
Horeca punt: Cafetaria/Hamburger kraam in het midden van het park

Gerecht/product: Teriyaki burger
Prijs: 650 yen, ongeveer € 4,00
Cijfer: 8
Beoordeling: prijs-kwaliteit is onovertroffen! Maar dat komt misschien wel vooral door de prijs. Voor vier euro verwacht je niet veel. Het broodje is prima, er zit niet teveel en niet te weinig saus op en ook precies genoeg tomaat en sla (genoeg om het niet heel ongezond te laten zijn, maar je hebt natuurlijk niet voor niets geen salade besteld). De burger is mwah. Het deed me denken aan diepvriesburgers van ongedefinieerd materiaal: je weet niet precies wat je eet, de kwaliteit is niet hoog, maar stiekem is het best lekker. Het totaal zou ik normaal een zeven plus geven, maar het was veel meer dan je voor deze prijs zou verwachten en daarom wilde ik een 8,5 geven.
Toch weer een half punt aftrek voor het omslachtige bestelproces: je moet eerst bij een automaat een ticket halen en dus ook afrekenen bij de automaat. Probleem: de automaat is volledig in het Japans en er zijn veeeel opties. Gelukkig hangt erboven een menu met foto's en prijzen... Met behulp van een mevrouw en wat deductie (de 650 yen-opties waren beperkt) wist ik te achterhalen welke knop me een Teriyaki burger zou opleveren. Muntjes erin en klaar zou je denken, maar de automaat accepteerde geen 500 yen-munten en haperde ook steeds bij de 100 yens. Pfff. Uiteindelijk duurde het bestellen van deze burger dus net zo lang als het opeten, terwijl de burgers al klaar lagen in het warmhoudrekje en twee medewerkers niets te doen hadden.
Al met al: prima optie in dit park.

Hier iets uitzoeken lukt nog wel

Deze automaten waren lastiger