Quefox_ Door de drukte moest ik twee minuutjes wachten tot er een bestelzuil vrij kwam, waarna het heel goed verliep. De bestelzuil was namelijk duidelijk ingedeeld, eigenlijk op dezelfde manier als die van McDonald's, waardoor ik makkelijk kon aanvinken wat ik wilde kopen. En je kon hem in het Frans, Engels, Nederlands of Duits instellen. Toen ik mijn etenswaren aangevinkt had, ging ik naar ‘afrekenen’, waarna ik mijn pinpas in het pinapparaat kon steken, en het bonnetje uit de bestelzuil kwam.
Ondanks dat het restaurant volledig vol zat, was er geen pinstoring, en als er toch een pinstoring zou zijn, heb je bij de drie andere bestelzuilen nog pinapparaten. Het touchscreen werkte ook goed en zag er schoon uit. Binnen een paar jaar kunnen deze natuurlijk wel steeds meer mankementen gaan vertonen, ik weet niet wat de levensduur van een bestelzuil is. Afgelopen week deden ze het dus prima, en het is te hopen dat Plopsa kapotte/ oude bestelzuilen op tijd gaat vervangen.
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, kon je in het Plop Hamburger Restaurant niet bij de balie betalen. Bij de Pizza Hut moest dit juist, waardoor ik daar wél een soortgelijke ervaring had zoals jij beschrijft. De bestelzuilen zijn dus een flinke verbetering. Het is niet per se jammer dat daardoor een contactmoment met een medewerker wegvalt.
Ik vond de prijzen voor het eten inderdaad meevallen na alle berichten op dit forum en op Looopings, het drinken vond ik wel aan de dure kant, maar dat is denk ik in heel veel pretparken zo. Gelukkig had ik van thuis drinken meegenomen.
Ik snap wel dat Plopsaland ook mensen uit Frankrijk werft, want volgens mij hebben ze echt wel een flink personeelstekort. Zo waren afgelopen week nog niet eens de helft van de horecapunten en winkeltjes open. En bij de Pizza Hut moest er gewoon een derde medewerker staan om het vlot te laten verlopen.