Foto:
Park: Plopsaland de Panne
Horeca punt: Plop Hamburger Restaurant. Volgens mij kon je er niet contant betalen
Gerecht/product: dubbele Cheese Burger en Chicken Burger
Prijs: ongeveer € 6 per burger
Cijfer: dubbele Cheese Burger: 4.
Chicken Burger: 7
Beoordeling: Ik wilde de hamburgers van Plopsaland eens proeven, nadat de hamburgers van Bobbejaanland mij vorig jaar goed bevielen. Ik had keuze uit 5 verschillende hamburgers, waarvan ik normaal gezien de dubbele hamburger en dubbele cheeseburger het lekkerste vind. Ik zag echter dat Plopsaland op deze twee burgers ketchup doet i.p.v. een mayonaise-achtige saus. En ik vind ketchup niet lekker, maar omdat de kipburger de enige burger was die géén ketchup bevatte, waagde ik het er op om eens een kipburger en dan toch maar de dubbele cheeseburger te kopen.
Helaas smaakte de cheeseburger eerder als ketchup met een burger (de kaas proefde ik amper), i.p.v. als een cheeseburger met wat ketchup. Voor liefhebbers van ketchup of tomaten is deze wel aan te raden!
Bij de kipburger was er juist wat te weinig saus, de kippenschnitzel erop was wel prima. De kipburger vond ik dus goed (lekker mals) en voor een redelijke prijs. Tevens bleven mijn handen bij deze burger wél proper 🙂
Foto: heb ik helaas niet genomen
Park: Plopsaland
Horeca punt: Pizza Hut (in Heidiland). Je kan zowel contant betalen als met een pinpas.
Gerecht/product: pizza Margherita + zelf te kiezen drankje van 0,25 liter tot 0,5 l
Prijs: € 14 voor het menu (pizza + drankje), met 50 cent statiegeld als je een drankje met plastic verpakking koos. Bijna alle drankjes waren rond de €4, de pizza kostte dus rond de €10.
Cijfer: 8
Beoordeling: De pizza had een prima smaak, maar was wel aan de kleine kant. Daartegenover stond dat de pizza een dikke bodem had, en desondanks was de smaak prima, i.p.v. dat hij te droog was. Dit kwam ook doordat de korst niet zo overheersend was. Kortom: een prima pizza!
In het Plop Hamburger Restaurant was het lang wachten op ons eten, dit kon ik nog begrijpen omdat het rond kwart voor 2 (toen ik de hamburgers bestelde) erg druk was. Het bestelproces verliep wel soepel door de vier bestelzuilen.
Bij de Pizza Hut duurde het heel lang voordat ik mijn bestelling aan de medewerker kon vertellen, omdat hij en zijn collega er heel lang over deden om de bestellingen van de drie stellen voor mij te verwerken. Daarna moest ik nog een normale tijd (zoals bij bijv. Domino's, ongeveer 10 minuten) wachten voor de pizza klaar was.
Ondanks dat ik twee keer niet op een gebruikelijke etenstijd ging eten, was de wachtrij voor het eten beide keren langer dan de langste wachtrij die voor een attractie stond.