Ik heb dit nog niet eerder gezien, het lijkt al op concept art?
Herbouw Zauberwelt der Diamanten in Europa-Park
Euh.. ja.. het lijkt op een concept art van Vulcano Bay.. Die berg met zijn watervallen lijkt er heel sterk op (maar dan kleiner) en dan die palmboom links kan ik eigenlijk echt niet in het thema plaatsen.
Het ziet er in elk geval mooi uit.. de Flume had een grondige update wel nodig en het zou goed zijn als ze het thema meteen naar het niveau van nu tillen. Ben benieuwd.
- Bijgewerkt
Met een aankondiging op een spandoek en de eerste bouwwerkzaamheden weer onderweg kunnen we het topic over de brand achter ons laten en ons richten op de herbouw van dit gebied
En dat doen we meteen met een live update vanuit het park van @HeyThereJulilah. Op de foto's is te zien dat er weer een tunnel over het pad voor voetgangers gebouwd wordt zoals men dat ook deed bij de renovatie van Eurosat. Op die manier kunnen ze straks toch weer de hele dag takelen met bouwmaterialen.
Heerlijk de mentaliteit van dit park, gelijk de beuk er in
- Bijgewerkt
Coasterfrenzy Die berg met zijn watervallen lijkt er heel sterk op (maar dan kleiner) en dan die palmboom links kan ik eigenlijk echt niet in het thema plaatsen.
Volgens mij zie je een Alpenlandschap op de achtergrond en de palmen zijn -wat ik er van kan maken- mogelijk trollen bloemen, Edelweiss?
In ieder geval lijkt de Flume, als ze het op deze manier ook gaan uitvoeren, wel veel meer aangekleed in het landschap.
Ben benieuwd. En frappant dat enkel zo hoog op een kraan al een concept hangt.
Ik had er eigenlijk nooit rekening mee gehouden dat de grot misschien niet (volledig) zou terugkeren, zoals het artikel op Looopings suggereert. Maar eigenlijk ben ik nog best fan van het idee, als ik deze concept art bekijk. Een mooi Alpenlandschap (met rotsbekleding tegen de achterwanden van het Spaanse treinstation en de shop) zou thematisch gezien een stuk beter in Oostenrijk passen dan de Diamantengrot. Heel benieuwd hoe dit project er gaat uitzien
Glenneke Ik zie de toegevoerde waarde nu ook niet meer direct van zo'n grot. EP is goed met rotswerk. Dus eigenlijk best een mooi idee!
Ow dat is een leuk ontwerp, echt tof van Europa-Park om niet alleen de attracties opnieuw op te bouwen maar ook meteen te plussen.
Alles voor de veiligheid. Lijkt mij een mooie oplossing. Europa-Park doet het prima om voor deze oplossing te kiezen.
Eftelflags Ik zie de toegevoerde waarde nu ook niet meer direct van zo'n grot. EP is goed met rotswerk. Dus eigenlijk best een mooi idee!
Dat is ook alleen maar sinds ze het uit handen gegeven hebben aan Universal Rocks (of AAB, maar die werken samen).. dat is toch wel écht het bedrijf dat verreweg de beste rotsen ter wereld levert. Niet alleen in EP uiteraard. Als ik me niet vergis werken ook Disney en Universal met hun samen.
Als EP wederom met hun samenwerkt, dan gaat het sowieso qua thematiek geweldig worden.
Coasterfrenzy Huh, sinds wanneer werken Universal Rocks en AAB samen? Heb je daar een bron voor?
Trollenbol Ik had ooit eens iets opgevangen dat Universal dingen uitbesteed aan AAB als ze zelf de capaciteit niet hadden (en/of vice versa). Maar ik kan er inderdaad niets over terug vinden.
Dat landschap, de trein, het bruggetje, een waterstroom.. Eigenlijk is het zoiets zoals het bij Max & Moritz had moeten zijn hè?
Het viel mij vorige week op hoe hard de bouw gaat van dit gebied. De weg aan de arena wordt enkele malen per dag kort afgesloten voor doorgaand werfverkeer. Zelfs in de (late) avond. Ze hadden duidelijk al enkele kuilen gegraven voor riolering en bekabeling, met enkele rioleringsbuizen klaar voor plaatsing. Het kan haast toch niet anders dat een herziening van dit gebied al in een verregaand stadium op de tekentafel lag?
- Bijgewerkt
Varnonth Er zit een groot designteam daar, het dorp werkt - zeker binnen de huidige parkgrenzen - graag mee aan vergunningen en ze doen 't meeste werk intern. Misschien lag er wel een voorzichtig idee, maar dat we tot nu toe maar één tekening zien doet me niet denken aan een breed uitgewerkt idee dat nu ineens wat eerder verschijnt dan gepland.