Quefox_ jaren dicht is natuurlijk overdreven.
Nouja.. Het Nieuwe themagebied met spectaculaire achtbaan (nu: Voltron) zou oorspronkelijk ook al behoorlijk wat jaren geleden geopend zijn. De eerste uitstel herinner ik me niet meer, maar dat ging al over aardig wat jaartjes. Onder andere Voletarium heeft toen voorrang gekregen meen ik. Toen was er uitstel wegens corona. Toen was er nog eens uitstel vanwege de brand in Piraten (althans: er is altijd beweert is dat de brand geen invloed heeft gehad op andere projecten, maar gezien we wederom geen officiele reden weten lijkt het toch dat ze achteraf Kroatië hebben moeten uitstellen). En dan nóg zou de baan eigenlijk dit jaar half moeten openen.
Uiteindelijk is het dan wederom uitgesteld naar 2024 waardoor ze nu (hopelijk) alles in één keer kunnen openen.
Het zou me in elk geval niet verbazen als er bij de Flossfahrt zich (ook) problemen hebben voor gedaan. Door in fases te bouwen kon het station uiteindelijk redelijk gemakkelijk weg bezuinigd worden. Ik kan me best voorstellen dat er ook bij Kroatië veel grotere plannen waren. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die draaischijf outdoor plaatsen het oorspronkelijke plan was.
Daarnaast is het in fases bouwen - gek genoeg - ook goedkoper ivm het weg schrijven van de kosten. Vandaar dat je dit bij steeds meer parken wel terug ziet. Het zou mij niet verbazen als er een combinatie van factoren speelt (is dat eigenlijk niet altijd wel zo) waardoor deze bouwwijze zuiniger is en makkelijker kan inspelen op eventuele problemen (dusnoods met het compleet weg bezuinigen er van).
Het punt waar ik het schoentje eigenlijk het meeste vind knellen: Normaliter zou EP verzekerd moeten zijn om het geheel terug te bouwen. Dus ook INCLUSIEF darkride gedeelte. De meeste verzekeringen werken volgens een principe waarbij het park het geld daarvoor niet in eigen zakken kan steken (en dus voor een ander project kan gebruiken), al hoeft dat natuurlijk hier niet het geval te zijn.. Dus ik vraag me wel af wat hier mis is gegaan in financiele zin.