Wij hebben inderdaad geen cassette-luifel aan de caravan. Dit ivm extra gewicht wat je ook weer mee sleept. Voor onze maat caravan al snel 35kg. Een los luifel weegt minder, rond de 12kg in ons geval. Wij hebben een simpel luifel met 3 stokken, 1 boog vooraan en 1 middenstok (1 naar de grond en 1 onder het dak naar de caravan). Deze, maar dan dus met stok in het midden ivm de breedte. Onze caravan is 6.27m totaal en dat is te lang voor een luifel om zonder middenstok te overbruggen 🙂
Die staat ook redelijk snel en loopt gebogen naar beneden waardoor het met regen wat beter droog blijft dan bij zo’n cassette-luifel. Al kan je daar wel ook weer zijkanten voor kopen, maar dat kost weer extra tijd ook met opzetten.
Wat ik trouwens vaak doe, ik gebruik coast2coaster. Daarop zoek ik pretparken op en markeer die dan op de kaart. Dan ga ik in die omgeving op zoek naar een camping via Google. Zo hebben we bij Berlijn gestaan en zijn toen naar Karls Elstal geweest, Majaland in Polen en een nachtje naar tropical island. Was een goede uitvalsbasis. Zo heb ik het ook in Denemarken gedaan. Eerst de parken uitgezet en toen in de omgeving gekeken. Wij hebben daar Tivoli, Djurs Sommerland, Fårup Sommerland en Legoland gedaan toen.
Owja, 1 tip mocht het qua financiën kunnen. Neem een mover! Wij hebben er nu 1 op onze nieuwe caravan genomen, echt zo lekker!! Nooit meer gedoe met op zijn plek duwen/trekken. Hij staat altijd precies waar je hem hebben wil zonder enige moeite 😁