Wij zijn nu in Frankrijk, maar gaan aansluitend naar de camping van Europapark! Ben benieuwd naar die camping. Volgens mij stelt het qua plek niet veel voor, maar is de saloon die er bij ligt wel tof 🙂 wij maken ook graag rondreizen met onze caravan en bezoeken dan pretparken. Maar meestal staan we in de buurt van een pretpark op een gewone camping, niet specifiek op een camping bij het pretpark zelf. Denemarken vorig jaar hebben wij overigens zonder caravan gedaan. Dit omdat we Kopenhagen ook gingen bezoeken en we uiteindelijk op 7 locaties verbleven in 3,5 week. Dat leek ons met caravan wat veel gedoe. Het duurt toch altijd even om hem neer te zetten. Het is niet even snel neerplempen, pootjes uit en klaar. Hij moet uiteraard waterpas staan en dat is soms best een gedoe met een blok onder 1 wiel, voorkant omhoog/omlaag met het neuswiel. Dan de pootjes uitdraaien, luifel er aan (duurt bij ons zo’n 20 minuten), grondzeil neerleggen en vast zetten met haringen, binnen alles weer op z’n plek aangezien je alles in de kastjes moet stoppen als je gaat rijden. Aantal dingen haal ik dan weer uit de kastjes en leg die op losse plankjes in de caravan (boeken, toiletspullen, koffiezetapparaat, waterkoker, tablets, spelletjes, wat keukenspullen die ik vaak gebruik). Al met al ben je zo 1,5 uur verder met het neerzetten en ook met afbreken van de caravan/luifel. Dus om dat in 1 vakantie dan 7 keer te doen vonden we iets teveel van het goede 😁