Het Zweedse pretpark Liseberg zal aan het einde van dit seizoen (2023), hun flume sluiten. Deze oude ride (1973) gebouwd door Arrow, zal worden verwijderd.
Wat er voor in de plaats komt, is nog niet duidelijk. Mogelijk word het een nieuwe flume.
Liseberg sluit flume aan het einde van dit seizoen
Ik vond dit een van de leukste flumes die ik heb gedaan dus ik baal er wel van dat deze zal verdwijnen. Ik hoop dat ze een soort gelijke attractie ervoor terug plaatsen.
Flumes vind ik toch altijd enorm leuke attracties.
Elke keer weer zonde als er 1 verdwijnt.
Jammer deze had echt een onwijs gave drop
Zonde, maar gezien haar leeftijd is het begrijpelijk.
Intamin lanceer flume. Ik zet hier 20 pond op in.
Enkele jaren geleden ging er een Tender rond binnen de communities waarin Liseberg op zoek was naar een nieuwe Flume die minimaal een World-First element zou moeten bevatten.
Het is nooit helemaal duidelijk geworden of dit fake was of niet, maar als het geen fake was dan past het wel ongeveer met de tijd die nodig is om een volledige planning rond te krijgen. In dat geval zouden we dus een nieuwe flume mogen verwachten, waarbij @Hjalmar's idee wellicht nog niet zo gek hoeft te zijn.
Ik heb het even nagevraagd. Dit is een valst gerucht, klopt niets van. Flume blijft gewoon nog een jaartje langer.
Bron: Liseberg zelf nav ons laatste TPS samenwerking.
Eftelflags Dit is een valst gerucht, klopt niets van. Flume blijft gewoon nog een jaartje langer.
Nouja, als-ie - zoals jij lijkt te impliceren - volgend jaar tegen de vlakte gaat, dan zit er toch nog steeds een behoorlijke kern van waarheid in dit gerucht?
Ik snap dat attracties niet het eeuwige leven hebben. Jammer, want deze flume is met groen omzoomd, biedt een originele lay-out, ligt prachtig tegen de heuvel gedrapeerd en de laatste drop is een bescheiden eye catcher. Adieu - nu of volgend jaar!
Nou ja, Tender documentatie is al uitgegeven in December van 2022. Voor Flatrides en Towers (deadline is trouwens in 2032, die van de achtbanen staat tot 2029. Het gaat in beide gevallen om meerdere attracties). Plus, Zweedse nieuws heeft al gerapporteerd in April dat deze zou gaan sluiten door de goedkeuring van de Göteborg gemeente voor de bouw van nieuwe attracties.
Het is naar achteren geschoven mensen. Dat dat ding ooit tegen de vlakte gaat is wel zeker, maar niet dit jaar. Daar reageer ik op.
Jammer, maar wel begrijpelijk. Zijn tijd is daar. Heel erg benieuwd naar de vervanging van deze Flume.