scagen
Het park was gisteren gezellig gevuld qua mensen en daar voel je gelijk waar de schoen wringt. Het park voelt nog altijd als een snelgroeiende pup die probeert te lopen op zijn in verhouding veelste grote poten. Je hebt attracties die niet eens zo bijzonder zijn, zoals boosterbike en de Maximus Blitsbaan die zo een uur wachttijd hebben vanwege de schamele capaciteit... En dan heb je toppers als Fenix, Troy en Dwervelwind die nauwelijks boven de 20 minuten uit kwamen en begin en eind van de middag slechts 5 min wachttijd hadden...
Als ik dan kijk naar de nieuwe toevoegingen zie ik die helaas niet echt verandering daar in brengen. Pixarus heeft bijvoorbeeld net zo veel plekken als 1 kant van Fenix en pakt daarmee ook een flinke wachttijd die eerder op de capaciteit dan op populariteit kan worden verhaald. Dragonwatch heeft theoretisch de capaciteit maar met slechts 2 medewerkers en alle problemen met de riemen momenteel is ook daar de capaciteit niet echt om over naar huis te schrijven.
Ik was er vandaag om alle vernieuwingen eens te bekijken.
Je slaat hier echt de spijker op z'n kop. Ik moest lachen bij je metafoor van de snelgroeiende pup 😉. Ik verbaasde me vanmiddag precies over hetzelfde. Het park is zo snel gegroeid van regionaal parkje tot internationale speler dat de oudere attracties totaal niet berekend zijn op de toegenomen bezoekersaantallen. (Overigens heeft dat niet alleen te maken met de capaciteit, ook de operations vond ik bijzonder inefficiënt bij zowel attracties als horeca.)
Dus ik dacht dat niet meer te gaan zien bij de nieuwe rides in Avalon, maar helaas is tegenovergestelde waar. Dragonwatch was, buiten een tegenvallende ritervaring, een drama vanwege gigantische lange dispatch tijden (oké... mede door gedoe met riemen en inderdaad het gepuzzel met een briefje door de operator, maar dan nog). Mijn kids moesten ook voor de naastgelegen autootjes veels te lang wachten door een beperkt aantal auto's op een kleine baan. (Ik had die graag wat uitgestrekter gezien, of met een tunneltje, hoogteverschil, of iets dergelijks). Een skyfly is een mooie ride maar natuurlijk ook geen capaciteitsvreter.
Je merkt ook dat het park nog steeds heel veel jonge kinderen trekt, die niet in bijv. Fenix gaan maar wel in de echte familie attracties. Als de nadruk ook onveranderd op die doelgroep blijft liggen, zul je echt een betere capaciteit moeten bieden, ook bij dit soort attracties.
Wel ben ik heel positief over hoe het er allemaal uitziet. Het is kleurrijk en prachtig ontworpen allemaal, daar heb ik niets op aan te merken! Ook ik was onterecht sceptisch over de positie van de skyfly, hij past er perfect in. En Avalon is zeker levendiger geworden.