Hey allen.
Velen zullen mijn kanaal wellicht niet kennen. Dit omdat mijn YouTube-kanaal een hobby is naast mijn werk als cameraman & editor. Desondanks maak ik prachtige beelden (vind ik).
Nu heb ik recentelijk extra apparatuur voor mijn camera-setup aangeschaft, en kan ik tegenwoordig in HDR & ProRes filmen (film-termen). Nu ben ik benieuwd naar jullie mening. Ik heb een video van 1:25 die niet veel voorstelt. Maar, ik wil wel graag jullie mening hebben. In verhouding tot alledaags en hobbymatige filmapparatuur, schiet ik in theorie vele malen scherpen/beter beeld materiaal (Als je het op de juiste manier bekijkt).
Mijn verzoek aan jullie is om deze korte video op een 4K TV of monitor af te spelen, en benoemen of het geschoten beeldmateriaal mooi is. Maar, als je geen TV of monitor hebt die 4K of HDR ondersteund, ben ik alsnog erg benieuwd naar jullie mening. Ook al kijk je via de telefoon, alle stemmen tellen!
Ik ben hier niet voor de extra kijkcijfers voor mijn video. Een van de specialiteiten van mijn camera-apparatuur is dus dat het 4K (niet uniek) in HDR (uniek) en ProRes (zeer uniek) schiet. Dit zou moeten betekenen dat als je mijn video's bekijkt op een 4K TV of monitor (met het liefst HDR-ondersteuning), je zeer scherpe beelden krijgt, maar ook een fantastisch kleurcontrast. Maar, als je geen TV of monitor hebt die 4K of HDR ondersteund, ben ik alsnog erg benieuwd naar jullie mening. Ook al kijk je via de telefoon, alle stemmen tellen!
Ik sta open voor alle vormen van kritiek en pluspunten.
Hier de video:
Wat doe ik met jullie feedback? Er van leren natuurlijk.
Ik ben mij ervan bewust dat ik tijdens een van de shots de camera op auto-focus heb laten staan, waardoor je focus-pulling/searching kan waarnemen.
Voor de geïnteresseerden. Hier is een deel van mijn gear:
Panasonic GH5, gecombineerd met een 12-60mm F2.8 of 16mm F1.4 lens.
Daarop een Atomos Ninja V externe recorder, die het mogelijk maakt om in HDR en ProRes te filmen.
Een Zoom F1-SP Microfoon voor het opnemen in 24-Bit audioformaat.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet 🙂