Chingu Ik begrijp helaas niet goed waar je bedoelt. Dus wellicht goed om wat te gaan tekenen om dingen duidelijk te maken.
Oranje: Doorgang voor klein verkeer, weet niet zeker hoe dit in het park aan sluit. Brug is niet groot genoeg voor zwaar bouw verkeer.
Rood: Doorgang voor voetgangers of klein verkeer. Er staan hier muren in de weg die enig verkeer tegen houden (wellicht is het niet onredelijk om de Abenteuerspielplatz en de muurtjes te slopen om zo een goede doorgang naar het gebied te hebben. Je kunt dan in Spanje werken en alleen het spaanse gebied afsluiten. Toegang tot hotel kan via een smalle doorgang open blijven en hoeft hooguit tijdelijk gesloten te worden. Zelfde geld voor attracties in Spanje.
Groen: Duidelijke grote doorgang waar groot verkeer door kan, maar gaat naar Ijsland.
Geel: Hier lijkt tussen alle muren en obstakels door een toegang te zijn, maar de bochten lijken me te krap voor zwaar bouwverkeer. Dit is denk ik ook de route waar @Gerrie op doelt. Ik heb het filmpje niet gezien, maar voor mij lijkt het er op dat de wagens niet op de looppaden in het park zelf stonden, maar er buiten stonden over de gebouwen heen rijken, maar ik ken het park niet tot in dat soort kleine details.
Op zich denk ik dat je ook nog best ver komt met een torenhijskraan die nét buiten het park zelf staat.. Dan is er misschien geen écht groot verkeer nodig om tot in het park te komen. Hoe dan ook heeft EP het zichzelf hier knap lastig gemaakt.. maar dat hangt natuurlijk ook samen met de leeftijd van dit gebied. Je ziet dat dit bij bijvoorbeeld IJsland beduidend beter bedacht is.
volgens de berichtgevingen is er nog zeker een week nodig voor onderzoek.. maar dat betreft het gebouw zelf. Het station van de trein is "nevenschade" en lijkt me ook niet heel erg beschadigd te zijn (op foto's was te zien dat slechts een klein deel van het station was afgezet). Ik vermoed dat die trein in niet al te lange tijd (hooguit een paar weken) weer kan rijden. Dat staat echter los van de hal. Puur de Powered Coaster en de Flume heropenen is doenbaar voor 2024, maar dat zie ik niet lukken met volledige theming.