Michael In dat winkeltje kon je tot voor enkele jaren terug soms wel originelere spullen kopen, maar het inderdaad de laatste jaren meer en meer standaard meuk geworden...
Hopelijk slagen ze er in om hier een nuttige nieuwe/vernieuwde invulling aan te geven.
Rekening houdend met de capaciteit die noodzakelijk is in het hoogseizoen lijkt het mij dat dit intern nu al voor de nodige extra koppijn zorgt.
1.100 pers./u voor de Alpenexpress en 1.600 pers./u voor de Tiroler is een serieuze hap uit je aanbod. Reken daar nog een 400 a 500 mensen bij voor het wandelpad en bijhorende shop, het spaanse winkeltje een 200 a 300 mensen en de tientallen kijklustigen aan de beide attracties kom je al snel aan een verloren capaciteit van +3.500 pers./u!
Dit vang je niet op als park met een extra circustent of wat mobiele attracties.
Om zoiets op te vangen heb je echt nood aan extra capaciteit vreters...
Een blik naar de toekomst biedt nieuwe mogelijkheden...
Europa park heeft een mooi aanbod, maar waren beide attracties echt nodig?
Ik deed ze zelf amper nog, tenzij het rustiger was in het park, dan deden wij ze als we toevallig er langs door wandelde.
De gemiddelde bezoeker zal deze mss wel willen doen, maar ik vermoed ook maar één keertje.
Ik zie hier vooral potentieel voor één capaciteit vreter die aansluit met het vernieuwde Oostenrijk, het oude Spanje of waarom niet Portugal?
Dit is misschien heel ingrijpend, maar het biedt zoveel potentieel qua verhalen en sferen. Je hoeft in de Portugese hoek enkel die lelijke speeltuin weg te halen en je hebt ineens een giga gebied ter beschikking.
Dit is natuurlijk niet haalbaar voor 2024 of zelf 2025. Maar het biedt wel enorme mogelijkheden om nog meer spreiding te hebben in het park.
Als wij kijken naar wat Hopkins Rides(WhiteWater) of Intamin kan met de hogere capaciteit boomstammen zie ik Mack in staat om ofwel het zelf te doen, ofwel een joint venture aan te gaan met andere bouwers om hier iets van te maken.
En zo een groot showgebouw biedt mogelijkheden om mee gebieden in te werken of met kleine toevoegingen extra capaciteit maakt.(een wandelpad doorheen het gebouw, een klein theater aan de gevel van één gebied, een shop of restaurantje extra,...)