Jacko
Helaas is dat ook mijn indruk. Ze laten de laatste jaren iedereen aan spotprijzen binnen en zorgen met de wachttijden voor een enorme verkoop van fastpassen. Ik vermoed dat mensen geloven dat ze een goedkoper dagje pretpark voor de boeg hebben waardoor ze geneigd zijn ook nog eens meer eten en drank te kopen.
Tijdens Wintertraum viel het enorm op. Uiteindelijk betaalden veel mensen +- 30€ voor een inkomticket en daar bovenop nog eens gemiddeld 10€ voor een quickpass voor bv. 1 rit op Taron. Er was ook de periode dat je 2 attracties kon doen voor een 20€ Quick Pass. Toen stegen de wachttijden van Taron al aanzienlijk. Met de prijs per rit is dit hetzelfde fenomeen.
Ik denk dat er ook veel mensen nu die Quick Pass Ultimate zullen nemen (70€). En zo geeft de gemiddelde bezoeker plots 100€ uit voor een dagticket met Quick Pass. Meer dan wanneer ze hun normale prijs van +-70 per persoon zouden hanteren zonder kortingsacties.
Wat me toen al opviel en waardoor ik benieuwd ben of ze de prijs van de Quick Pass Ultimate gaan aanpasssen:
Omgerekend per rit per persoon vanuit de prijzen voor losse tickets vorig seizoen zijn dit de prijzen per attractie:
F.L.Y: 14€
CA: 5€
MaC: 5€
Talocan: 5€
Chiapas: 5€
Winja's F&F: 7€
Black Mamba: 10€
Taron: 12€
..................................
Totaal: 63€
Vergat ik hier een attractie? Zag ik iets over het hoofd?
Het was me destijds al opgevallen dat de som van die individuele prijzen samen 63€ is, 7€ minder dan wat die Quick Pass Ultimate kost. Tenzij ik dus iets over het hoofd zie.
Dat terzijde, ik hoop dat ze snel met een nieuw groot project beginnen. Ze hebben lang genoeg stilgezeten (de refurbs en kleine invullingen niet inbegrepen).
Taron bestaat komende zomer 10 jaar.
F.L.Y. bestaat dan 6 jaar.
Tijd voor een grote nieuwigheid. En dan hoop ik dat die kortingsacties weer enkele jaren verleden tijd zullen zijn. De drukte is helaas niet meer aangenaam. En je komt er bijna niet meer onderuit aangezien die drukkere dagen nu meer de norm zijn dan de uitzondering.
Als ze uit de kosten moet geraken, betaal ik liever 80€ of 90€ voor een gezellig dagje uit waarbij ik alle attracties kan doen, dan de frustraties die de huidige toestand met zich mee brengt. Ik wil niet goedkoop naar binnen in een propvol park met lange wachtrijen.
Back to the old days please (zo oud ben ik niet dus voor mij is dat 2018/2019).
Abonnement en 30% korting op de hotels;
De acceptabele "1x zahlen, 2x Spaß" actie;
Toen koste een overnachting in Matamba en 2 dagen park (door de kortingsactie) ons 70 tot 95€. Dat kan de dag van vandaag niet meer natuurlijk... maar toch. Wat een tijd was dat.
Nu graag naar de good "new" days met hogere ticketprijzen en weinig kortingsacties. Liever vandaag nog dan morgen.