Nevz In Berlin is bijvoorbeeld dat restaurant wat in hoek richting Talocan ligt nu omgetoverd in WC’s en zijn er currywurst kraampjes aan de andere kant van de trappen gekomen. Dit is voor mij nieuw, maar ik ben al eventjes niet meer in PHL geweest.
Daar is nooit een restaurant geweest. Enkel een verkooppunt van worsten (ook quick service dus). Die is vervangen door de food-trucks inderdaad. Het restaurant "Unter den Linden" zit er nog steeds, maar was ook vroeger al een verdieping hoger. Net achter de ingang van het Wintergarten zit een ingang met een trap omhoog, of als je de trappen langs de toiletten gebruikt kom je aan de hoofdingang van het restaurant uit.
BAVI Ik blijf het jammer vinden, dat ze het park vol proppen met mensen. Sinds hun 28€/29€ stunt prijzen hebben, is het vaak veel te druk. En dan vind ik het park niet fijn….
Klopt. Dankzij de extreme veranderingen in infrastructuur kunnen ze nu wel wat meer volk aan dan vroeger, maar dat wordt ook weer teniet gedaan doordat het er vaak nog steeds té druk is. Ik vind het prima dat ze wat kortingen bieden, maar dat lijkt me nu gewoon te veel te zijn.
Jordy het is inderdaad vaak veel te druk en geen leuke infills of darkrides waarbij je zo kunt instappen, wat bij bijvoorbeeld Europa-Park wel zo het geval is. Daar kun je midden augustus gerust heen.
Alsof je de hele dag infills gaat doen 😅.
Een attractie waar je letterlijk direct kunt instappen is voor een park niet goed. Maar je hebt er wel een paar waar je normaliter maar 5 minuten of minder hoeft te staan: https://queue-times.com/parks/56/queue_times
Als ik nu kijk zitten 51% van de attracties op 5 minuten of minder. In EP is dat 58%.. Niet zo'n héél groot verschil dus. Dat terwijl PHL vandaag een heel drukke dag heeft en EP niet.
EP is als park wel veel opener. En dat geeft het - ook bij grote drukte - gewoon een veel aangenamer gevoel. Ook lopen de wachtrijen daar beter door. Een half uur wachten waarbij je kunt blijven bewegen is aangenamer dan een half uur wachten waarbij je het grootste deel van de tijd stil staat. Ook daarom dat PHL eigenlijk wel eens iets aan de drukte mag gaan doen.. of ervoor moet zorgen dat er een klepper achter dat meer komt te staan, zodat de drukte zich wat beter spreidt door het hele park. Nu mogen ze X aantal personen binnen laten, maar grofweg een derde van de ruimte wordt door die groep bezoekers niet gebruikt omdat zo goed als niemand rond dat meer gaat wandelen. Wat dat betreft blijft Wakobato een beetje zonde van het geld. Het idee om een outdoor-darkride (geen idee hoe ik het anders moet noemen) volledig drijvend op het water te bouwen blijft geniaal.. de uitwerking daarentegen.. <zucht>
Cornelius We zijn wel ook onwijs verwend geweest de afgelopen jaren, deste meer valt het op dat het een beetje stil is gevallen.
De grote projecten waren vooral Thrill rides. Ze zijn zich nu meer op families aan het focussen en dat is goed. Het park had dat nodig. De Adventure Trail is fantastisch geworden. Avoras. Tsja.. Leuke opvulling, maar je gaat niet met je kinderen naar een pretpark zodat ze in een klimrek kunnen hangen. Desalniettemin zal Avoras niet bepaald gratis zijn geweest. De Drei Mausketiere is vorig jaar nog geopend en daarvoor is toch wel een behoorlijk flinke verbouwing aan de zaal geweest. Daar bovenop is veel verbeterd in infrastructuur en probeert men meer ruimte te creëeren. Er zijn betere/grotere toiletten voorzien, maar ook kleine dingen zoals het toevoegen van een kleine meandering bij het Churros verkooppunt. Er zijn meer zitgelegenheden gecreëerd en theming krijgt ook overal een upgrade (Vooral goed zichtbaar in Afrika).
Ik denk dat ze dit soort kleinere projecten vooral aangrijpen om een nieuw ontwerpteam een beetje in te werken alvorens ze aan de slag mogen gaan met een groot project. Want uiteindelijk leveren de upgrades die ze doen relatief weinig op aan inkomsten. Het zou de bezoekervaring wel wat moeten verbeteren, maarja: Dat werkt dus helaas niet heel goed als ze veel te veel mensen in het park laten.. en daarmee is de circel weer rond.
Het zou me niet verbazen als PHL een beetje hetzelfde issue heeft als de Efteling. Echter: In plaats van dat de limiet aan bezoekers word begrenst door beleid, word het voor PHL begrenst door ruimtegebrek. Hoe dan ook hebben grote investeringen weinig nut als je toch al tegen het maximum van je bezoekers aan zit.