SynVox218 Het is misschien geen goede afspiegeling van Afrika, maar het is nogal ingewikkeld om een heel continent te verwerken in een klein themagebied. Veel themagebieden in Phantasialand of andere parken zijn gebaseerd op stereotypen (kijk naar Europa-Park). Zolang alles met respect wordt behandeld, denk ik niet dat ze het aan moeten passen. Mexico en Berlijn zijn ook geen goede afspiegeling van het echt, maar dat hoort wel een beetje bij de charme. Je moet er toch een cohesief en compleet themagebied maken. Dat heeft nu eenmaal beperkingen. Verder is het DEEP in Africa, dus het is logisch dat het niet gebaseerd is op een grote Afrikaanse stad/cultuur.
Het is ook nooit bedoelt als een afspiegeling van een heel land.. wat dat betreft zouden de namen wellicht wat beter gekozen kunnen worden. Echter denk ik niet dat de naam van een specifieke stam uit Kameroen heel erg bekend gaat klinken bij het publiek.
Mexico is vooral geïnspireerd op Chiapas (vandaar ook de naam van de hoofdattractie in het gebied). Bij Afrika is het inderdaad wat meer fantasierijk geweest. Het verhaal tot nu was altijd een verborgen stam die een Zwarte Mamba als Afgod vereert en mensenoffers brengt in een grot onder de grond. (overigens zijn er daadwerkelijk nog delen in Africa waar mensenoffers gebracht worden).
keey87 Phantasialand licht 1 stukje van de Afrikaanse cultuur op en ze krijgen backlash van de zwarte gemeenschap omdat Afrika als primitief wordt neergezet. Met andere woorden: de "zwarte" gemeenschap kleineert dus eigenlijk de volkeren die wel nog zo leven, wereldwijd trouwens.
De persspreker van die vereniging voor zwarte mensen in Duitsland is zelf echter niet bepaald zwart.
Overigens lijkt deze vereniging er vooral op gebrand te zijn om zwarte geschiedenis uit te wissen. Wat nog nooit een goed idee is geweest (iets met er van leren om het niet te herhalen).
Ik durf te wedden dat de betreffende antropoloog ook niet zwart is.