Quefox_ Phantasialand en iets doen voor fans? Dat heb ik nog nooit gehoord. Die zijn de fans liever arm dan rijk.
Dat is uiteraard complete onzin. PHL weet wel zeker dat de fans belangrijk zijn, maar ze weten ook wat qua marketing goed werkt.
Maus au Chocolat stond verstopt op een bouwposter.
Wakobato was geteasted met een kikker op de site met vreemde ogen.
De kiddyrides van Wuze Town en de Sieben Show hadden een volledig eigen site met teasers en puzzels.
Chiapas had een maquette, die zelfs maanden nadat deze vrij inzichtelijk was nog geheimen prijs gaf.
Het Thema van Rookburgh werd ook vooraf geteased ruim voordat de "Krant" uit kwam.
Edit: Bij klugheim hadden we Tobi's 3D model. Tobi is daarvoor beloont met het eerste ritje op de achtbaan. Als Teaser zelf had PHL vreemde geluiden laten horen vanuit de bouwput die een hint waren naar het verhaal met de trollenvangers.
Er zijn altijd wel links of rechts wat verwijzingen die zeker niet voort komen uit veel te ver gezochte posts.
Edit2: Ook zijn er vaak nog ERT's en ride take-overs gewest. Vlak voor het stop zetten van het abonnement konden fans met abo extra's zoals ERT's of kijkjes achter de schermen krijgen. Bij de Openingen van Klugheim en Chiapas waren er grootse feesten waar ook veel fans aanwezig waren. Bij Klugheim was dit ook gepland, maar is het vanwege Corona niet door kunnen gaan.
Ik kan het sentiment dat de fans zich te kakken voelen gezet best goed begrijpen. De Fan-Service was net vóór het verdwijnen van de abo's buitengewoon, maar het wil niet zeggen dat het park helemaal niets meer doet. Ik zie bijvoorbeeld niet in waarom wat hints zouden verdwijnen. Het zal allemaal niet meer zo duidelijk zijn als in de tijd van Sieben, maar ik zie niet in waarom dit, of een groots openingsfeest nu opeens er niet meer zouden zijn.
Quefox_ Ik geloof er alleen niet in dat er al een poging gedaan zal zijn om een vergunning aan te vragen, dat zouden de fans toch wel opgemerkt moeten hebben?
Waarom? Het word pas publiekelijk op het moment dat buurtbewoners inzage krijgen. Als de vergunning voor die tijd afgeketst is ziet niemand er iets van. Maar zelfs als de vergunningsaanvraag wél dit stadium bereikt, is het park er nog aardig goed in dit geheim te houden. Werkt in Duitsland blijkbaar wat makkelijker dan hier (wellicht kan het park ook wel een case maken voor een geheimhouding ivm concurrentie).
Quefox_ - zie ik dat niet zomaar in Phantasialand gebeuren.
Ik zie PHL sowieso nooit met een IP gaan werken. Waarom zouden ze?? Ze krijgen het park prima vol zonder onnodig rechten te moeten betalen aan een andere maatschappij.
Pretparkgenot Op de zone waar nu de ingang van Geister Rikscha en de restanten van de Silbermine zijn kunnen ook een Chinese en Western attractie op elkaar gebouwd worden zodat je een gebouw van twee kanten kunt betreden met een bovengelegen attractie in het ene themagebied en ondergelegen attractie in het andere gebied.
Het Western Gebied bestaat al lang niet meer. Als ze daar iets doen, zullen ze die hoek afwerken om beter bij Mexico te passen.
2 attracties stapelen zie ik ook niet meer gebeuren. De meeste Darkrides in het park hadden als grootste issue dat ze eigenlijk gewoon te laag waren om scenes groots en overtuigend te laten over komen (op wellicht enkele uitzonderingen na). Als ze inderdaad de twee hallen van Zilvermijn en Geister Rikscha aan elkaar koppelen, dan denk ik dat er ook gewooon één grote attractie komt met eventueel wat Horeca opties..
Maar wie weet, PHL kan vaak verrassen door met de meest onverwachte en - ogenschijnlijk - onlogische ontwerpen op de proppen te komen.
E